Méregteleníts ősszel ősi, kínai módszer szerint!

2017.10.04.
A hideg őszi-téli időszak is lehet betegségmentes, ha felkészíted a szervezeted. Méregteleníts ősszel ősi, kínai módszer szerint! Lássuk, mit is kell ehhez (t)ennünk! Fekete Éva segít ebben nekünk!

A természetes táplálkozás rendje

A természetes táplálkozás rendjében a szeptember-október eleje még a méregtelenítés időszaka, figyeljünk rá, hogy még mindig domináljanak étkezéseinkben a friss gyümölcsök (szőlő, körte, alma), zöldségek (cukkini, patiszon, uborka, jégcsapretek, piros retek, zeller, paradicsom), melyek magas víztartalmúak és napfényen érlelődtek, salátáink alapját képezzék a szerves sókat tartalmazó leveles zöldek (pl. endívia, fodros kel, jégsaláta, kínai kel, mángold, rukola, illetve friss fűszernövényeink (pl. bazsalikom, kakukkfű, kapor, koriander, majoranna, petrezselyemzöld, rozmaring stb.)

Az idő hűvösebbre fordultával már előkerülhetnek konyhánkban a gabonafélék: hosszú szemű barna rizs, köles, zab, hajdina. A belőlük készült gabonakásák akár már a hűvösebb napok kiváló reggelijei is lehetnek. Vacsorára készíthetünk teljes őrlésű búzalisztből készült lepénykenyeret, melyet friss salátával, hüvelyesekből készült pástétomokkal (vörös lencse, bab, csicseriborsó stb.) fogyaszthatunk.

Októberben a legmagasabb a gombatermés, iktassuk be étrendünkbe ezt is! Sütve, főzve, töltve, pástétomnak kitűnő őszi étel.

Az ősz vége felé már jólesik a forró, meleg tea már akár napindítónak is. Csipkebogyó, hibiszkusz, csalán, bodza, levendula, citromfű, menta, kakukkfű senkinek se hiányozzon a kamrájából!
Most már elkezdhetjük az olajos magvakat, diót is enni, és a hidegen sajtolt olajok is fontosak lesznek fűtő hatásuk miatt.

Lassan eljön az idő, amikor már nem az alapanyagok gazdagsága adja a változatosságot az étrendben, hanem az elkészítés módja és a fűszerezés. A nyár kiterjedő energiáját felváltja az ősz összehúzó, lefelé irányuló energiája.



Irány a konyha!



A hagyományos kínai orvoslásból született makrobiotika gyakorlata szerint a konyhánkban ügyesen felkészíthetjük szervezetünket a hidegebb, napfénymentesebb időszakokra.

Sokak számára az ősz és a tél (is) egyenlő azzal, hogy állandó betegeskedésekkel küzdenek: felső légúti náthák, hurutok, vírusos, bakteriális fertőzések, hörgők, tüdők gyulladásos megbetegedései. Az egészségügy szinte egyedüli „megoldása” minderre persze a gyógyszer, mely még tovább gyengíti a már egyébként is sérült bélflórát. Az otthoni és a munkahelyi (iskolai, óvodai) helytelen étkezési szokások szintén nincsenek segítségünkre, így az őrdögi kör szépen bezárul: újabb fertőzés, gombás folyamatok, megint antibiotikum.

Ha eleged van belőle, hogy nálad is ez a menetrend évek óta, próbáld inkább így!



Konkrét tippek, ötletek


1. Főzz szezonális alapanyagokból!
2. Inkább rostban gazdag, természetes ételek fogyassz (gyümölcsök, zöldségek, gabonák, magvak)!
3. Csökkentett sóbevitel természetes ételkészítéssel!
4. Részesítsd előnyben a minőségi, növényi fehérjéket az étrendedben életkornak megfelelő mennyiségben (teljes gabonák, hüvelyesek, erjesztett szójabab termékek, magvak, diófélék)!
5. Csökkentsd fokozatosan a húsfogyasztásod!
6. A tej és tejtermékeket fokozatos csökkentsd, inkább a natúr savanyított változatokat részesítsd előnyben!
7. Inkább természetes édesítőket használj: gyümölcsök és levei, aszalványok, édes zöldségek (édes burgonya, sütőtök, sárgarépa, cékla, vöröshagyma), gabonaédesítők (pl. rizsszirup), gyümölcssűrítmények (pl. almasűrítmény)!

Az élelmiszeriparnak sajnos nem célja, hogy te egészséges legyél. Ezért ha egészséged az ő kezükbe adod, hát ne légy túl bizakodó!

Vállalj Te felelősséget a saját egészségedért! A természetes alapanyagokat megtermelheted a kiskertedben vagy beszerezheted a helyi piacon, és készíthetsz magadnak otthon ételt tartósítószer, adalék stb. nélkül. Tápláló ételt készíteni magadnak az önszeretet és öngyógyítás legintimebb megnyilvánulása. És csodálatos! Megpróbálod?

forrás: tisztan-termeszetes.hu, Fekete Éva