A városgondnok sose fárad

2018.02.12.
Nyíregyháza városgondnokának ügyeletes telefonszá­mára folyamatosan futnak be a hívások a városlakóktól, a nap szinte 24 órájában. Õ pedig egész nap járja az utcákat, megnézi, hogy a bejelentések mennyire valósak, és hogyan lehetne a problémákat megoldani. Mentett már macskát fáról, segített idõs beteg megtalálásában, de ott van a gallyazási munkáknál is. Most kérésünkre összegyûjtötte az elmúlt hetek legfontosabb történéseit... (Megjelent a Nyíregyházi Napló 2018. február 9-i számában.)

Bordás Bélával nem nehéz az újságírók dolga. Indító kérdésre sincs szükség, elég egy diktafont a kezébe adni, õ pedig beszél, ha kell, órákon át. Persze arra már nincs garancia, hogy megszakítás nélkül képes megtenni mindezt, hiszen a négy telefonja közül legalább egy, minden öt percben megcsörren. Vagy a városlakók kérnek tõle segítséget, vagy baleset történt a városban, amirõl õ, egészen biztosan nem maradhat le. Ezért is van az, hogy Bordás Béla két napnál tovább soha nincs távol Nyíregyházától, mert ahogy õ mondja, nem akar lemaradni semmirõl sem.

 

SZÍVÜKÖN VISELIK A VÁROS SORSÁT

 

– A legkülönbözõbb problémákkal szoktak megkeresni a városlakók, amit ezúton is köszönök, hiszen ez azt jelenti, hogy szívükön viselik Nyíregyháza sorsát és jövõjét. Naponta rendszeresen 60–80 telefonhívás fut be a szolgálati telefonomra, általában reggel öt és este 10 óra között. A közterületekkel kapcsolatos (szépítés, szebbítés) megkeresés szokott lenni a legtöbb, de nagyon sok állatbarát is van Nyíregyházán, akik ezen a területen kérik a segítségemet. Ha látnak egy kóbor állatot, abban a pillanatban telefonálnak, hogy valakinek eltûnt a kedvence.

 

FÖLDÖN ÉS A MAGASBAN

 

– Az utóbbi 2 évben négy macskával kapcsolatos megkeresés is befutott hozzám. Az egyiknek például az volt az alapja, hogy egy cica felmászott a fára, ott nyávogott két napig, és az örökösföldi lakos kérte, segítsünk a mentésben. De olyan is elõfordult, hogy szintén egy cica a háztetõre mászott fel és nem akart vagy nem tudott lejönni. Mindkét esetben a Kelet-magyarországi Speciális Mentõk segítettek, hiszen a katasztrófavédelem törvényi elõírás szerint, hobbiállat mentésében már nem vehet részt.

 

SZEMETESSZELENCÉTÕL A KÖZVILÁGÍTÁSIG

 

– A legutóbbi panaszos azzal keresett meg engem, hogy a Zelk Zoltán Általános Iskola közelében található játszótér kerítésérõl valaki eltávolította azt az oszlopot, amin a „kutyát bevinni tilos” felirat volt látható. Azonnal jeleztem ezt a NYÍRVV Nonprofit Kft.-nek. De szintén a közelmúltban történt, hogy az egyik kommunális hulladékot szállító jármû vezetõje hívott fel. Azt panaszolta, hogy a Kölcsey utcába nem tudtak beállni a szabálytalanul parkolók miatt. A rendõrség segítségét kellett kérni. Sokan keresnek meg, hogy fekvõrendõr kellene, mert túl sok kocsi halad el nagy sebességgel a házuk elõtt, de száraz faágak levágása miatt is megszólítanak napi szinten. Vagy például szintén a napokban történt, hogy egy 83 éves hölgynek idegenek koszos paplant adtak el.

 

SZOROS KAPCSOLAT A VÁROSI SZERVEKKEL

 

Többek között a rendõrséggel, a mentõkkel, a katasztrófavédelemmel, és fõként a NYÍRVV Nonprofit Kft.-vel napi kapcsolatban vagyok és mindig megpróbálnak segíteni. Igaz, a városlakók néha türelmetlenek, mert nehezen tudják elfogadni, hogy minden munkavégzésnek ideje van és körbe kell járni a problémákat. Ezekhez ezúton is megértésüket kérem. Emlékszem, milyen sokszor jelezték a Kodály utca lakói, hogy meg kellene csinálni az ott lévõ járdát. Végül ez a szakasz is bekerült az önkormányzat járdafelújítási programjába, és azóta már át is adták.

Bordás Béla azt mondja, mindene a munka, nem is érzi jól magát vasárnap délutánonként, mert akkor már várja, hogy mikor lesz hétfõ. Vallja, ez egy szolgálat, amihez szerencsére sok ötletet és tanácsot kap a városlakóktól.

 

HÍVJÁK ÉSZREVÉTELEIKKEL!

 

Ha a városlakóknak a közterületekkel kapcsolatban észrevételük van, azt továbbra is a 70/387-8914-es telefonszámon jelezhetik Nyíregyháza városgondnokának.


(Szerzõ: Bruszel Dóra)

fotó:internet