EGY NYÍREGYHÁZI FITNESSMODELL SIKEREI – BESZÉLGETÉS SZAKÁL GRÉTÁVAL

2016.11.20.
Szakál Gréta (20) életében kiskora óta heti rendszerességgel jelen van a mozgás, a sport. Három évesen kezdett jazz-balettra járni, majd általános iskolás és gimnazista évei alatt szenvedélyévé vált a röplabda és edzőterembe is szívesen járt. A gyönyörű nyíregyházi lány másfél éve döntött úgy, hogy hobbiról professzionális szintre emeli a testépítést – azóta pedig megállíthatatlan.

– Másfél éve Gődény Sionnak köszönhetően találkoztam először azzal a súlyzós edzéssel, ahol nem az volt a cél, hogy A-ból B-be juttassuk el az adott súlyt, hanem az, hogy mindezt test-, és izomtudatosan végezzük. Sion hozzáértésének és segítségének köszönhetően beleszerettem ebbe a sportba. Az edzések során láttuk, hogy az izomzatom és a jó genetikám megfelelő lenne a versenyzéshez, bár már az elején tudtam, hogy ez rengeteg munkával és lemondással fog járni. Ambiciózus személy vagyok, amit a fejembe veszek, azt véghez viszem, így áprilisban már a Magyar Kupa keretén belül színpadon álltam – emlékezett vissza Gréta, aki előtt nincs lehetetlen.

 

„MINDEN VERSENYEN MAGAMAT GYŐZÖM LE”

 

– Mit gondolsz, nőként nehezebb helyt állni ebben a közegben?

– Úgy gondolom, hogy nőként nincs nehezebb dolgom ebben a közegben, sőt az edzőteremben mindig akadnak segítőkész férfiak. A versenyen külön női és férfi kategóriák vannak, így nehézségek ebből sem adódnak. Nagyobb hátrányt jelent az, hogy fiatal vagyok és nálam idősebb, tapasztaltabb nőkkel állok egy színpadon. Számomra mégsem ők az ellenfelek, hanem saját magam. Minden versenyen magamat győzöm le.

          

 

– Hogy képzeljük el testépítéssel foglalkozó fiatal nő napjait? Minden reggel irány az edzőterem, és szigorú diéta?

– A napi rutinjaim eltérőek a versenyfelkészülés és az „off-szezon” alatt. A felkészülés nagyobb mértékű odafigyelést, kitartást és önfegyelmet igényel, ilyenkor jobban kell figyelni az időbeosztásra. Ebben az időszakban szinte percre pontosan étkezem, napi 5-6 alkalommal, és legtöbbször ételesből eszem a grammra kimért adagjaimat, mert úton vagyok valahol Budapesten. A napjaimat 40 perces éhgyomros kardió edzésekkel kezdem, ezután megfőzök egész napra. Ez néha több időt elvesz, mint egy edzés. Egyetem, tanulás, majd este ismét az edzőteremben zárom a napjaimat, amikor egy másfél órás súlyzós tréningen veszek részt az egyesületem többi tagjával. Majd másnap mindez kezdődik előröl. Jelenleg nem ebben az időszakban vagyok, már nem ennyire feszített a tempó, több időm jut a családomra, a barátaimra és a pihenésre. A heti 5 edzést és a „tiszta étkezést” tartom, de van, hogy én sem tudok ellenállni egy-egy finomságnak.

 

VALAMIT VALAMIÉRT

 

– Járt valamilyen nehézséggel az, hogy lemondj bizonyos ételekről, vagy szabadidős tevékenységekről a testépítés javára?

– Igen, mivel nagyon szeretek enni és szórakozni is, de kitűztem magam elé egy célt. Egy olyan célt, amit mindenáron el akartam és akarok érni. Minden álom lemondásokkal és küzdelmekkel jár, de tudom, hogy megéri. Nem bántam, hogy én péntek este is az edzőteremben voltam, amíg a barátaim már az esti bulira készülődtek. Tudtam, hogy ezzel én a jövőmet építem és úton vagyok a célom felé, ezzel szemben ők a buliban valószínűleg nem sokat tettek az álmaik megvalósításáért. Ami a legjobban hiányzott, az a közös vasárnapi ebédből Nagymama húslevese. Amíg a család jóízűen lakomázott, én majdnem ugyan olyan jó ízűen fogyasztottam a só és mindenféle fűszer nélkül elkészített tilápia halamat, főtt tojásfehérjével és uborkával.

 

– Lelkileg mennyire megterhelő a fizikai kihívás?

– Nagyon fontos, hogy nem csak testileg, de szellemileg is toppon legyek, leginkább a versenyek előtti utolsó pár hétben és napban, ám ilyekor a legnehezebb ez. A minimális szénhidrátbevitel miatt ekkorra enervált, fáradékony és sokszor ingerült is vagyok. Ilyenkor csak a versenyre és önmagamra összpontosítok, minden zavaró és negatív körülményt kizárok. Nagyon fontos a család és a barátok jelenléte, akik tartják bennem a lelket és erőt adnak. Hálás vagyok nekik, hogy mindenben támogatnak és mellettem állnak.

 

MÁSFÉL ÉVE KEZDTE ÉS MÁRIS TÖBB VERSENYEN SZÍNPADRA ÁLLT

 

– Milyen versenyeken vettél részt?

– Április végén került megrendezésre a Magyar Kupa, ez volt az első fitness versenyem. Itt három kategóriában indultam. Május első hétvégéjén a Fibalance Nemzetközi Kupán álltam színpadra, ahol két kategóriában is sikerült ezüstérmet szereznem. Október 30-án a Magyar Bajnokságon indultam, ahol több híres fitness modellel mérettethettem meg magam, és amelyen junior kategóriában a 2., felnőttben pedig a 3. helyezést szereztem meg. Elképesztően örültem ennek az eredménynek, hiszen nagyon erős és népes mezőnyben sikerült ezt elérnem. A szezon utolsó versenye pedig számomra a Superbody volt.

 


– Milyen terveid vannak a testépítéssel a jövőre nézve?

– A 2017-es versenyeket előreláthatóan kihagyom, hogy a 2018-as szezont a lehető legjobb formámban tudjam végig csinálni. Nagyobb, de ugyanakkor nőies izomtömeget szeretnék színpadra vinni, amely külföldön is meg tudja állni a helyét. A későbbiekben szeretnék Európa Bajnokságokon, Világbajnokságokon is indulni, illetve az USA-ban különböző rangos versenyeken. Távlati célom a PRO kártya megszerzése, mely nagyon sok amatőr versenyző dédelgetett álma.

 

 

Farkas Fanni

(Fotók: Szakál Gréta magángyűjteménye)

Kapcsolódó galéria