GYORSFORGALMI ÚT ÉPÜL KÁRPÁTALJA FELÉ

GYORSFORGALMI ÚT ÉPÜL KÁRPÁTALJA FELÉ

AZ M34-ES KÉTSZER KÉT SÁVON ÉRI MAJD EL A VASÚTI ÁTRAKÓ KÖRZETÉT ZÁHONYBAN

Négy sávon éri majd el Záhonynál a határt az M34-es gyorsforgalmi út. A tervezési szerződést a minap módosították, mert ez érintett településekkel nem zárult le időben az egyeztetés.

Folyik a tervezése az M34-es gyorsforgalmi útnak, amely Vásárosnamény és Záhony között épül meg. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. már korábban közzétette a tervezői közbeszerzés eredményét.

A munkákat az Unitef ’83 Zrt., a Roden Kft. és a TURA-Terv Kft. végezheti el. A nyertesek feladata a Vásárosnamény és a határ közötti szakasz engedélyezési, valamint kiviteli tervének elkészítése és a jogerős építési engedélyek beszerzése. A projekt megvalósíthatósági tanulmánnyal, környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. A szerződést a közelmúltban módosították, mert a nyomvonallal kapcsolatos egyeztetések a helyi önkormányzatok közül néhánnyal nem zárultak le az eredeti tervek szerint.

A beruházást az EU és a magyar állam is támogatja

Az M34-es az M3-as vásárosnaményi szakaszától indul és a magyar–ukrán határig vezet majd. Az M3-as eddig Vásárosnaményig készült el, innen egyrészt az északi irányban megépülő M34-essel érhető majd el Kárpátalja, másrészt a keleti irányban folytatódó M3-assal, aminek végpontja az újonnan megépülő Beregdaróc–Beregdéda határátkelő lesz. Utóbbi északi irányban öt kilométerre épül a Beregszászra vezető beregsurányi határátkelőtől.

Az M3-as, amely a fővárostól indul és Nyíregyháza mellett elhaladva éri el az ország északkeleti területeit, többfelé elágazik, a román határt a Debrecen irányában kivitelezett M35-össel és az M4-essel, a szlovák határt a még meghosszabbítandó M30-assal fogja elérni. Az M34-es mintegy 39,3 kilométeres gyorsforgalmi útként épül, az M3-as és a 41-es út csomópontjától indul, és a 4-es főút záhonyi csomópontjáig épül meg.

A fejlesztés eredményeképpen kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztású gyorsforgalmi szakasz épül hat külön szintű és egy szintbeni csomóponttal. Emellett megépül egy komplex és egy egyszerű, az út két oldalán elhelyezett pihenőhely, valamint egy mérnökségi telep.

A tervezésnél figyelembe kell venni, hogy az autóutat hosszabb távon autópályává fejleszthessék. A M34-es Aranyosapáti, Fényeslitke, Györöcske, Gyüre, Jéke, Kisvarsány, Komoró, Mándok, Nagyvarsány, Tiszabezdéd, Tornyospálca, Tuzsér, Vásárosnamény, Záhony településeket érinti.

Útfejlesztésre 2500 milliárd forintot fordít a kormány 2025-ig, a fejlesztések két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhelyig gyorsforgalmi út vezessen, illetve minden autópálya elérjen az országhatárig.

A gyorsforgalmi szakaszok hatalmas lökést adnak a helyi gazdaság fejlesztésének, az iparfejlesztésnek, támogatják az idegenforgalom fejlesztését, és javítják az ott élő lakosság életminőségét is.


magyaridok.hu

#kapcsolódó

Központi írásbeli felvételi a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban

Központi írásbeli felvételi a Kölcsey...

Hétvégén írták a központi írásbeli felvételiket az általános iskolások.

A Nyíregyházi Ridensben befejeződtek az érettségi és a szakmai vizsgák

A Nyíregyházi Ridensben befejeződtek...

A diákok sikeresen adtak számot tudásukról írásban, szóban és a gyakorlati...