Digitális kihívás – Kreatív technológiai kalandok a Digitális Tudásközpont táborában

Digitális kihívás – Kreatív technológiai kalandok a Digitális Tudásközpont táborában

Négy turnusban fogadja a felső tagozatos általános iskolásokat a Digitális Tudásközpont nyári tábora, az önkormányzat támogatásával.

Csoportonként 11 gyermek vesz részt a foglalkozásokon, ahol az egyik héten okosotthont építenek és programoznak, a másik héten pedig robotokat terveznek és szerelnek össze. A héten megkezdődött a második turnus, a résztvevők között több visszatérő diák is van, ami a program népszerűségét bizonyítja.

Okosotthonoktól az önjáró robotokig – Nyár a Digitális Tudásközpontban

Nyári táborozók töltik meg ezekben a hetekben a Nyíregyházi Digitális Tudásközpontot. A felső tagozatos diákok az önkormányzat támogatásával szervezett táborokban különböző tematikájú hetekre érkeznek, ahol többek között robotikával, programozással és kreatív építési feladatokkal ismerkednek. A szervezők minden évben új tartalommal készülnek, a diákok pedig csapatokban dolgozva tesztelhetik tudásukat és próbálhatják ki ötleteiket – például önvezető autók, okosotthonok vagy robotok építésén keresztül. Egyre több a visszatérő táborozó is, ilyen például a 12 éves Dutka Zoltán is, aki már nem először vesz részt a programokon.

„Voltam már ebben a táborban, azért jöttem idén is, mert nagyon tetszett. Ebben a táborban programozunk és építünk is. A kedvencem a robotépítés volt, SPIKE robotokat építettünk” – nyilatkozta Dutka Zoltán, a Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulója.

A táborban a tanulás játékos formában történik, de a programok komoly digitális és logikai ismereteket is igényelnek.

„A héten egy olyan táborban vesznek részt a gyerekek, ahol megismerkednek a 3D tervezés és 3D nyomtatás alapjaival, valamint a robotika világával. Bemutatjuk nekik az algoritmizálás alapjait is, kezdetben egyszerűbb Bee-Bot robotokkal. Emellett dolgoztunk Edison robotokkal, és a legismertebb, egyben legkedveltebb számukra a SPIKE robot volt. Ehhez kapcsolódóan különböző versenyeket találtunk ki, ahol próbára tehették a tudásukat. A tábor egyik fontos alapeleme a micro:bit programozás is, ahol blokk alapú programozási környezetben oldanak meg változatos feladatokat” – részletezte Bakti András Tamás oktató.

Új tematikával bővült a Digitális Tudásközpont tábora

Újdonságként idén a résztvevők maguk is dokumentálják a tábori hét eseményeit. Naponta tabletekkel rögzítik élményeiket, benyomásaikat, ezekből pedig a hét végére egy rövid videós összefoglaló készül. A program a tábor új tematikájának részeként valósul meg, a szervezők szerint izgalmas, kreatív eredményekre számítanak.

„Hozzánk felső tagozatos gyerekek jönnek táborba – ez egy tudatos kritérium. Ennek fő oka, hogy azok a témák, amikkel itt foglalkozunk, már igényelnek némi előzetes tudást. Emellett mi egész héten bent dolgozunk, így kisebb gyerekeknek talán még több mozgásra és szabadidős tevékenységre lenne szükségük. Ötödik osztály utánra viszont a gyerekek már nagyjából tudják, milyen irányba szeretnének elindulni, milyen területek érdeklik őket. Mi mindig úgy hirdetjük a táborainkat, hogy ide azokat várjuk, akik valóban érdeklődnek a programozás és a robotika iránt – mert ők fogják itt igazán jól érezni magukat” – mondta el Béres Edina, a Digitális Tudásközpont vezetője.

Kis létszám, nagy figyelem

Béres Edina hozzátette, a táborokat tudatosan kis létszámú csoportokban szervezik meg, hiszen így jut elegendő figyelem minden résztvevőre, és a gyerekek valóban elmélyülhetnek a robotika és a programozás világában. Az oktatók célja, hogy mindenki a saját tempójában fejlődhessen, akár kezdőként, akár visszatérő, haladó táborozóként csatlakozik a programhoz.

Szerző: Szabó Gabriella

#kapcsolódó

Pedagógus konferencia – Egyre népszerűbbé válik a pedagógusi pálya

Pedagógus konferencia – Egyre népszerűbbé...

A köznevelésről és a pedagógusképzés aktualitásairól szólt a Nemzeti Pedagógus...