Kölcseysek Franciaországban

Franciaország, avagy a csodák és a különlegességek országa

A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium diákjai nemcsak iskolapadban tanulhatják a francia nyelvet, hanem a lelkes szaktanároknak köszönhetően évről évre anyanyelvi környezetben is bővíthetik tudásukat, ahol a nyelvgyakorlás mellett történelmi, irodalmi és kultúrtörténeti ismeretekkel is gyarapodhatnak.

2018. szeptember 2-án az iskola 50 diákja az évnyitó helyett megkezdte utazását a varázslatos Franciaországba. A hajnal négy órás indulás senkit nem riasztott vissza a cseverészéstől, ugyanis aludni csak reggel hatkor kezdtünk. Mire felébredtünk, már Ausztriában jártunk, majd Németország és végül Franciaország következett. Számomra hihetetlen érzés volt egy nap alatt 4 országban járni, így igazi világutazóknak érezhettük magunkat. A megérkezés után a második napunkon az utunk a fények és a szerelem városába, azaz Párizsba vezetett. Az utazás közben a buszon francia zenét hallgattunk és sokat tanultunk a francia kultúráról is.

Párizs tényleg lenyűgöző, de az Eiffel-toronyból a kilátás valóban pazar. Csodálatos látvány nyílt a Concorde térre, a Diadalívre, Párizs felhőkarcolóira és még a Tuileriák kertjére is. Ezután átsétáltunk a Trocadero térre, ahonnan tökéletes fényképeket készítettünk az Eiffel-toronyról a gyönyörű térrel együtt. Este felé pedig megnéztük a Diadalívet és a Champs-Élysées-én sétálgattunk és vásároltunk.

Másnap Versailles felé kezdtük meg utazásunkat és a kastélyt látogattuk meg, ahol a tükörterem volt a legcsodálatosabb számomra. A palotában sétálgatva én is XIV. Lajos korában éreztem magam. Versailles után visszatértünk Párizsba, ahol sétáltunk a Latin-negyedben és közben megtekintettük a Notre Dame-ot, majd az Invalidusok templomába mentünk megnézni a történelem egyik legfontosabb alakjának, Napóleonnak a sírját. Ez igen érdekes program volt, hiszen Napóleon 6 koporsóban van eltemetve, ami megdöbbentő látvány volt.

A templom után felsétáltunk a Montmartre-ra és megcsodáltuk a Sacré Coeur-bazilikát és ezzel együtt meseszerű látvány nyílt a hegyről egész Párizsra. A templom látogatása után a Montmartre-on vacsoráztunk, ahol sikerült megkóstolnom egy igazi francia különlegességet, a csigát. Nagyon ízlett ez az étel és nagyon boldog vagyok, hogy kipróbálhattam, és biztos vagyok benne, hogy máskor fogok még ilyet enni.

A következő napunk is igazi csodákban bővelkedett, hiszen a napunkat egy lenyűgöző múzeumban, a Louvre-ban indítottuk.  Ezen a helyen tényleg minden terem egy csoda, és minden helyisége más és más. Egyes termekben Napóleon kora jelent meg előttünk, egy másik teremben egyiptomi szarkofágokat láthattunk vagy a görög művészet szobrait, alkotásait, illetve a francia festészetbe is betekinthettünk pár festményen keresztül. A múzeum legkiemelkedőbb alkotása mégis a Leonardo da Vinci által festett kép, a Mona Lisa volt. Hálás vagyok, hogy élőben is láthattam a világ leghíresebb alkotását, ezért ez a hely az egyik személyes kedvencem Franciaországban.

Ezután a Loire-menti kastélyok nyomába eredtünk ezen a délután. Megcsodáltuk Chambord, illetve Blois kastélyát is. Mindkét kastély igazán izgalmas volt, mivel Chambord a természet lágy ölében, de Blois pedig a városközpontban található.

Csütörtökön pedig az álmok földjére, Disneylandbe utaztunk. Ezen a helyen tényleg minden mesebeli és tökéletes. Disneylandnek saját városháza, országhatára és polgárai is vannak. Megtalálható benne a 70-es évekbeli Észak-Amerika, a vadnyugati Texas világa, Aladdin meséjéből a fényűző Agraba városa, illetve a mesebeli Csipkerózsika kastély is. Ez a napunk igazán kalandos volt, hiszen a mesés hely mellett rengeteg izgalmas játékot próbáltunk ki. Többek között egy Indiana Jones hullámvasúton is voltunk, ahol 360 fokban fordultunk körül. Fantasztikus élményeket szereztünk ott.

Pénteken utunk a Reimsbe, a koronázási katedrálisba vezetett, ahol meseszép rózsaablakok tárultak elénk, majd ezután Strasbourg felé vettük az irányt. Ebben a városban megnéztük a Strasbourg-i Notre Dame-ot, ami csonka tornyáról vált igazán híressé. A katedrális után a La Petite France részben sétáltunk, ami kis Franciaországot jelent franciául. Ez egy kicsi óváros Strasbourg közepén régi házakkal, hidakkal és virágokkal. Igazán érdemes megnézni.

Másnap pedig szintén hajnalban indultunk el Magyarország felé, ahová este 11 körül sikeresen megérkeztünk. Én fantasztikus élményekkel gazdagodtam Franciaországban, hiszen rengeteget tudtam meg erről a kultúráról, és a világ leghíresebb nevezetességeit láthattam egy röpke hét alatt. Biztosan vissza fogok még térni ide a jövőben.