Ezrekkel a Föld felett

Ezrekkel a Föld felett

Lukács Máté a Kölcsey ferenc Gimnázium 12. B osztályos tanulója igazán elhivatott. Hogy mi iránt?

Hol is kezdhetném, ha nem a legelején? 2002-ben repültem először Budapestről New Yorkba a testvéremhez, amikor szerelembe estem. Attól a naptól fogva tudom, hogy mi az én hivatásom. Ahogy nőttem, egyre többet foglalkoztam a repüléssel. Míg a korombeli srácok lent fociztak, én inkább kimentem apukámmal a reptérre nézni a gépmadarakat. Repüléssel kapcsolatos újságokat olvastam, repülőgép-határozókat memorizáltam.

Amint 15 éves lettem, jelentkeztem az Albatrosz Vitorlázórepülő Egyesülethez (aminek színeiben most is repülök), és elvégeztem az elméleti, majd gyakorlati kiképzést. Ezáltal teljesen bekerültem a repülés világába: évente tanfolyamra kell járnom, vizsgáznom. Olykor becsúszik egy-egy hatósági vizsga is Budapesten. Már 2 éve egyedül repülök gépparancsnokként, és élvezem minden percét. A szabadidőm nagy részét el is veszi, azonban hatványozottan adja vissza az élményeket. Jelenleg is elméleti tanfolyamra járok, és ebben az évben megkaptam azt a megtisztelő feladatot is, hogy én toborozzam az új növendékeket az egyesülethez. Márk Attila Olivér igazgató úrral egyeztetve az egyesület képviseli magát június 3-án, a diáknapon, amikor elhozunk nektek egy repülőgépet és nyugodt szívvel ki is lehet majd próbálni.

Nem mehetek el amellett sem, hogy a nyíregyházi pilótaképzés Közép-Európában is egyedülálló, a repülőtér fekvése és minden adottsága a növendékek kiképzésére lett tervezve. Ide kapcsolódik a jövőbeli tervem is, hogy a Nyíregyházi Egyetem közlekedésmérnöki-légiközlekedési hajózó szakán legyek hallgató. A képzés 3,5 évet vesz igénybe és elvégzésével közlekedésmérnöki diplomát lehet szerezni, valamint azt a jogosítást, ami a kereskedelmi nagygépes repüléshez kell légitársaságoknál (ATPL). A magas szintű elméleti oktatás mellett nyáron táborszerű oktatás is folyik, a kadétok a nap első sugaraival felszállnak és az utolsóval pedig le. A felvételi folyamat első állomásaként megszereztem Budapesten a polgári repülésben megszerezhető legszigorúbb orvosi vizsgát (Class 1). A következő állomás a pályaalkalmassági vizsgálat, ahol a jelentkező fizikai és szellemi képességét mérik a szakértők. Ezután jön a kötelező érettségi, majd izgalommal várom az eredményeket.

A végére csak annyit tudok mondani, hogy aki érez magában elég kitartást, az jelentkezzen az Albatrosz Vitorlázórepülő Egyesülethez (akár nálam is), mivel a jövő generációnak nagy szüksége van pilótaállományra. A hosszú utam végén remélem, hogy több száz emberrel a hátam mögött szárnyalhatók az örök kék messzeségben.

Lukács Máté 12. B

#kapcsolódó

Mire kaphatsz többletpontot?

Mire kaphatsz többletpontot?

Ha felvételiztek, akkor fontos tudnotok, hogy miért, mennyi többletpontot kaphattok.

Hétfőtől szabadon lehet fogorvoshoz menni

Hétfőtől szabadon lehet fogorvoshoz...

Hétfőtől szabadon lehet fogorvoshoz menni