A következő hetekben azt fogja tapasztalni, hogy a falán egyre kevesebb lesz a figyelemvadász tartalom, és egyre többször jelennek meg az ismerősök és családtagok személyes bejegyzései, pont úgy, mint régen. De azokból sem minden.
Az új Facebookban az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt. Nagyobb teret kapnak például a vitaindítóra sikeredett kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő kapcsolatot jelentő videók és minden olyan tartalom, ami körül beszélgetések, párbeszédek alakulnak ki. Háttérbe szorulnak azok a posztok, amiket mindenki csak belájkol, és továbbgörget.
Mark Zuckerberg csütörtöki bejelentése után sorra jelennek meg nyilatkozatok a Facebook más vezetőitől, a New York Timesnak nyilatkozó Adam Mosseri (a Facebook vezető termékmenedzsere) például komoly visszaesésekkel és hatalmas hisztivel számol az üzleti világtól és a teljes világsajtótól. A Facebookot eddig is sok kritika érte, amiért folyamatosan változtatja a játékszabályokat, és kisebb-nagyobb ráncfelvarrásokkal befolyásolja, hogy kinek mit mutat meg az üzenőfalon, de ami most jön, arra nem volt példa az elmúlt években.
Drámaian csökkenhet azoknak az oldalaknak az elérése, akik eddig Coelho-idézetekkel hízlalt Facebook-oldalon keresztül tartották a kapcsolatot a közönségükkel, és akár a végét is jelentheti rengeteg olyan vállalkozásnak (legyen az egy webshop, egy nagy médiacég vagy garázsból gründolt startup), akik kizárólag erre az elérésre építették fel az üzletüket.
Hosszú ideje tesztel már hasonló megoldásokat a Facebook, néhány országban például teljesen eltűntek, és külön oldalra kerültek a hírek az üzenőfalról. Erről most nincs szó, de a mostani megújulást a különböző variációk visszajelzései alapján alakították ki, és rengeteg kutatás előzte meg a lépést. Zuckerberg szerint az elemzéseik mind azt mutatták, hogy az emberek akkor hajlandók még több időt az oldalon tölteni, ha közben minőségi kapcsolatba bonyolódnak hasonlóan gondolkodó emberekkel.
index.hu