Az érettségi vizsgakövetelmények felülvizsgálatával folytatódik a köznevelésben a tartalomszabályozás felülvizsgálata és megújítása. A leglényegesebb, széles körben egyeztetett változás az, hogy a 2020-ban közzétett új kerettantervek módszertani megközelítéséhez illeszkedve több vizsgatárgynál előtérbe kerül a kreativitást és az önálló problémamegoldást igénylő értékelési formák – így például a projektmunka – alkalmazása, egyes vizsgatárgyak struktúrája ennek megfelelően módosul.
Nagyobb teret kapnak a XXI. századi kompetenciák a megújuló érettségiben – erről beszélt az M5 Nap témája című műsorában az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára.
Kisfaludy László elmondta, az érettségi követelmények modernizálása szorosan összefügg az új nemzeti alaptanterv bevezetésével, hiszen azok a diákok találkoznak majd először az új vizsgastruktúrával, akik már jelenleg is eszerint tanulnak.