Megszűnhet a Facebook - Nincs többé Facebook?

Megszűnhet a Facebook - Nincs többé Facebook?

Nincs többé Facebook? A közösségi médiaóriás azt tervezi, hogy a jövő héten megváltoztatja a cég nevét – számolt be róla a Verge egy közeli forrásra hivatkozva. Az új név állítólag a vállalat metaverzum törekvéseit helyezi majd középpontba, miközben a közösségi médiaóriás körüli negatív felhangot is csillapíthatja.

A közelgő névváltoztatásról a vállalat vezérigazgatója, Mark Zuckerberg állítólag Facebook október 28-i éves Connect konferenciáján kíván beszélni, a név azonban akár korábban is nyilvánosságra kerülhet.

Az indoklás szerint az új, egyelőre rejtélyes név azt hivatott jelezni, hogy a techóriás nem csak a közösségi médiáról és annak minden bajáról akar ismert lenni. A márkanévváltás valószínűleg a kék Facebookot is úgy pozícionálná, mint egyet a vállalat sok terméke, így az Instagram, a WhatsApp, az Oculus és egyéb alkalmazások közül. A cég szóvivője egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.

A Facebooknak már több mint tízezer alkalmazottja van, akik olyan futurisztikus fogyasztói hardvereket építenek, mint az AR-szemüvegek, amelyek Zuckerberg szerint végül mindenütt jelen lesznek, és hasonló szerepet töltenek majd be, mint az okostelefonok. Júliusban azt mondta a Verge-nek, hogy a következő néhány évben „ténylegesen át fogunk változni, hogy az emberek ne elsősorban közösségi médiavállalkozásként tekintsenek ránk, hanem egy metaverzum vállalatként”.

A márkanévváltás azt is szolgálhatja, hogy a Zuckerberg által célul kitűzött jövőbe mutató munkát még jobban elválassza attól a negatív kritikaáradattól, amely jelenleg a Facebookot a közösségi platform működése miatt éri.

Mint arról korábban beszámoltunk, egy egykori Facebook-alkalmazott, Frances Haugen több ezer oldalnyi belső dokumentumot mutatott be az amerikai CBSN televízió 60 Minutes (60 perc) című riportműsorában.

A mérnök-informatikusnő ezzel demonstrálta, hogy a vállalat miként igyekszik eltüntetni még a saját kutatásait is arról, mennyire káros a Facebook a társadalom számára.

Haugen arról is beszélt: a közösségi hálózat Joe Biden amerikai elnök tavaly novemberi megválasztása után túl korán kapcsolta ki azokat a biztonsági beállításokat, amelyek a dezinformációik és az álhírek terjedését akadályozzák, pusztán azért, hogy több hirdetési bevételhez jusson a cég.

A Facebooknál rájöttek, hogy ha biztonságosabbra állítják az algoritmust, akkor az emberek kevesebb időt töltenek majd az oldalon, kevesebb hirdetésre kattintanak, (és így a cégnél) kevesebb pénzt keresnek majd

– mondta Frances Haugen.

A Daily Mail online úgy tudja, hogy mielőtt májusban otthagyta techóriást, több tízezer oldalnyi belső kutatási anyagot másolt le annak érdekében, hogy senki se kérdőjelezhesse meg azok valódiságát. A dokumentumokból kiderül: a Facebook a saját profitját rendszeresen fontosabbnak tartja, mint a közjó és a társadalmi béke megőrzését.

hirado.hu

#kapcsolódó

A Művészeti két tanára részesült elismerésben

A Művészeti két tanára részesült elismerésben

A Művészeti két tanára is elismerésben részesült. Erről adott tájékoztatást...

Mutatjuk, hogyan igényelhettek új diákigazolványt, ha most kezditek az egyetemet

Mutatjuk, hogyan igényelhettek új diákigazolványt,...

Egy hónap és kezdődik az egyetem, ami a gólyáknak az első hetekben még biztos...