A közelgő névváltoztatásról a vállalat vezérigazgatója, Mark Zuckerberg állítólag Facebook október 28-i éves Connect konferenciáján kíván beszélni, a név azonban akár korábban is nyilvánosságra kerülhet.
Az indoklás szerint az új, egyelőre rejtélyes név azt hivatott jelezni, hogy a techóriás nem csak a közösségi médiáról és annak minden bajáról akar ismert lenni. A márkanévváltás valószínűleg a kék Facebookot is úgy pozícionálná, mint egyet a vállalat sok terméke, így az Instagram, a WhatsApp, az Oculus és egyéb alkalmazások közül. A cég szóvivője egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.
A Facebooknak már több mint tízezer alkalmazottja van, akik olyan futurisztikus fogyasztói hardvereket építenek, mint az AR-szemüvegek, amelyek Zuckerberg szerint végül mindenütt jelen lesznek, és hasonló szerepet töltenek majd be, mint az okostelefonok. Júliusban azt mondta a Verge-nek, hogy a következő néhány évben „ténylegesen át fogunk változni, hogy az emberek ne elsősorban közösségi médiavállalkozásként tekintsenek ránk, hanem egy metaverzum vállalatként”.
A márkanévváltás azt is szolgálhatja, hogy a Zuckerberg által célul kitűzött jövőbe mutató munkát még jobban elválassza attól a negatív kritikaáradattól, amely jelenleg a Facebookot a közösségi platform működése miatt éri.
Mint arról korábban beszámoltunk, egy egykori Facebook-alkalmazott, Frances Haugen több ezer oldalnyi belső dokumentumot mutatott be az amerikai CBSN televízió 60 Minutes (60 perc) című riportműsorában.
A mérnök-informatikusnő ezzel demonstrálta, hogy a vállalat miként igyekszik eltüntetni még a saját kutatásait is arról, mennyire káros a Facebook a társadalom számára.
Haugen arról is beszélt: a közösségi hálózat Joe Biden amerikai elnök tavaly novemberi megválasztása után túl korán kapcsolta ki azokat a biztonsági beállításokat, amelyek a dezinformációik és az álhírek terjedését akadályozzák, pusztán azért, hogy több hirdetési bevételhez jusson a cég.
„A Facebooknál rájöttek, hogy ha biztonságosabbra állítják az algoritmust, akkor az emberek kevesebb időt töltenek majd az oldalon, kevesebb hirdetésre kattintanak, (és így a cégnél) kevesebb pénzt keresnek majd”
– mondta Frances Haugen.
A Daily Mail online úgy tudja, hogy mielőtt májusban otthagyta techóriást, több tízezer oldalnyi belső kutatási anyagot másolt le annak érdekében, hogy senki se kérdőjelezhesse meg azok valódiságát. A dokumentumokból kiderül: a Facebook a saját profitját rendszeresen fontosabbnak tartja, mint a közjó és a társadalmi béke megőrzését.