Még 2017-ben kezdődtek azok az előkészítési, tervezési munkálatok, amelyek eredménye, hogy sikerült felújítani két fontos nyíregyházi útszakaszt.
Korányi felújítás
Ezek egyike volt a Korányi Frigyes utca, a fejlesztés során 2650 méter hosszan korszerűsítették az utat, 99 méter hosszon a kerékpárutat és vízvédelmi létesítményeket alakítottak ki 643 méter hosszúságban, a Kosbor utcától a Sóstóhegyi útig tartott a beruházás. 2020 júniusában pedig elkezdődött az új körforgalom építése is a Korányi Frigyes – Csaló köz csomópontban. A Korányi Frigyes utcára a reggeli órákban és a délutáni csúcsforgalomban szinte lehetetlen volt itt korábban kifordulni, az új körforgalom segíti az egyenletes haladást és csökkenti a várakozási időt. A fejlesztés részeként többek között átépítették az autóbuszöblöket, akadálymentesítették az autóbuszperonokat és a biztonságos gyalogos átvezetést is kiépítették. A beruházás egy komplex, több szakaszt is érintő csomag része volt.
„A város területén a felújításra kijelölt útszakaszok mindig az út állapotának függvényében kerülnek meghatározásra, a város útkezelője első körben megteszi a javaslatait és a városban foglalt szerepe és minősége határozza meg, hogy végül mely útszakaszok kerülnek be valamilyen felújítási programba” – mondta Gál István, a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Osztály vezető helyettese.
Szarvas utca
A Szarvas utcában 2019-ben sikerült felújítani egy 466 méteres szakaszt, valamint egy 285 méteres kerékpárutat, itt vízvédelmi létesítményeket 236 méter hosszon alakítottak ki – tette hozzá Gál István a beruházási csomag projektzáró rendezvényén. Dicső Péter, a NYÍRVV közterület-kezelési igazgatója úgy nyilatkozott, a társaság örül minden korszerűsítésnek, a Szarvas utca esetében pedig kiemelte, ebben az évben sikerült a belváros irányában is felújítani az utat, a nagykörút bezárásával pedig a fennmaradó kis szakasz korszerűsítése is megtörténik.
Zöld elemek
A városvezetés számára kiemelten fontosak az útfelújítások, könnyebb haladást, szebb környezetet is jelentenek ezek a beruházások – mondta dr. Ulrich Attila alpolgármester, aki hozzátette, a zöldítés is része minden projektnek.
„Amellett, hogy megcsináljuk az infrastrukturális beruházásokat és kényelmesebb körülmények között, jobb utakon lehet Nyíregyházán közlekedni, itt azért több mint 1300 négyzetméteres füvesítés történt az utak mentén, több mint ötven darab fát és több mint hatszáz darab cserjét ültettünk el az utak mellett azért, hogy fogják a port, a zajt, a szennyezést és egy kicsit segítsenek Nyíregyháza lélegzésében. Ez legalább ugyanolyan fontos dolog, hogy amikor az ember épít, akkor hogy hogyan rekultivál, mint amikor magát a munkafolyamatot megcsinálja” – nyilatkozta dr. Ulrich Attila alpolgármester.
Járdaépítés
A beruházási csomagra összesen 1 milliárd 121 millió forint, vissza nem térítendő támogatást nyert az önkormányzat, az utak korszerűsítése és a körforgalom kiépítése után maradványösszegből még a Korányi Frigyes – Csaló közi körforgalom keleti ágán található járdát is sikerült kiépíteni közel 390 méter hosszan.
Szerző: Nagy Boglárka