Népszerű az online árfigyelő: a jövőben bővíthetik a bevont termékek körét

Népszerű az online árfigyelő: a jövőben bővíthetik a bevont termékek körét

A rendszerben jelenleg 62 alapvető élelmiszerárat lehet napi szinten figyelni.

Rendkívül népszerű az online árfigyelő. Indulása óta csaknem hétszázezer egyedi látogatója volt a weboldalnak. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke a Kossuth Rádióban úgy fogalmazott: öldöklő napi árversenyt generált az árfigyelő. A rendszerben jelenleg 62 alapvető élelmiszerárat lehet napi szinten figyelni. A GVH szerint újabb boltok csatlakozásával még nagyobb árverseny várható majd.

Az árfigyelő rendszerben feltüntetett árak valódiságát ellenőrizte a minap a Gazdasági Versenyhivatal elnöke a kormányszóvivővel.

A kormány által július 1-jén bevezetett online árfigyelés nagyon sikeres. Erről a Kossuth Rádió Vasárnapi Újság című műsorában beszélt Rigó Csaba, aki azt mondta: „az indulás óta csaknem 700 ezer egyedi látogatója volt az oldalnak, akik mintegy 48 millió letöltést és 264 ezer kulcsszavas keresést hajtottak végre.

Jelenleg az adatbázisban 6 kiskereskedelmi lánc hozzávetőleg 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában kereshetnek a felhasználók. Így megtalálhatják a legjobb ajánlatokat, és ezáltal időt és pénzt takarítanak meg vásárlásaik során. Az adatokat, vagyis az árakat naponta frissítik a boltok, méghozzá úgy, hogy pontosan figyelik a versenytársak árait.

Öldöklő napi árversenyt generált ez az árfigyelő rendszer, és miután a Gazdaság Fejlesztési Minisztérium hetente kiszámolja, hogy az árfigyelőnek egy hét elteltével mekkora hatása van az élelmiszer inflációra, most már mondhatjuk, hogy július 1 óta egy hónap telt el, kiszámolták, hogy 2 százalék ponttal képes volt csökkenteni akár az élelmiszer inflációt” – mondta Rigó Csaba Balázs.

A legfrissebb adatok szerint az elmúlt 4 hétben a 62 árfigyelésbe bevont termékkategóriából 53-ban csökkentek a termékek átlagárai, méghozzá több mint 7 százalékkal.

A legnagyobb mértékben – csaknem 14 százalékkal – a zöldségárak mérséklődtek. A gyümölcsök árai 20 százalékot meghaladó mértékben estek. A margarin és a spagetti 12–13, a kenyér és a tojás átlagosan 8–9 százalékkal lett olcsóbb. A húsok közül a pulykamell tíz százalékkal kerül kevesebbe.

A kormányszóvivő korábban azt mondta: az online árfigyelő bevezetésével növelni szeretnék a versenyt a kereskedők között, ami a szankciós árak letöréséhez vezethet.

Nem ez az első olyan intézkedése a kormánynak, ami arra törekszik, hogy sokkal nagyobb verseny legyen a piaci szereplők között, sokkal nagyobb verseny legyen a boltok között, hiszen tudjuk, hogy ami a boltoknak versenyt jelent, az a vásárlóknak előnyt jelent” – mondta Szentkirályi Alexandra.

A versenyhatóság számításai szerint egyébként az online árfigyelésnek köszönhetően a júniusi 20,1 százalék után júliusra már 18 százalékos inflációt mérhet a Központi Statisztikai Hivatal. Vagyis már októberre meglehet a várva-várt egy számjegyű infláció.

A GVH elnöke szerint folyamatos a fejlesztés, ezért a látogatottsági adatok, ezzel együtt pedig az online árfigyelés sikere is tovább nő. Az elképzelések szerint bővítik például a rendszerbe bevont termékek körét és bekerülnek majd a háztartási cikkek is.

Mindemellett továbbra is szigorúan ellenőrzik a multikat, hogy megakadályozzák az árspekulációt.

Orbán Viktor azt mondta, hogy a kiskereskedelmi hálózatok akkor is emelik az áraikat, amikor azt semmi nem indokolja. A versenyhatóság ezért úgy próbálja elejét venni az árspekulációknak, hogy nagyon magas bírságot szab ki azok számára, akik törvénybeütköző magatartást tanúsítanak. Az összeg elérheti az előző évi nettó árbevétel akár 13 százalékát.

hirado.hu

#kapcsolódó

Félmillió guggolás a cél!

Félmillió guggolás a cél!

Ennyit szeretne Roma Ádám és csoportja április 30-ig végrehajtani.