Három makacs tévhit a villanyautók akkumulátorairól a Totalcar.hu szerint!

Három makacs tévhit a villanyautók akkumulátorairól a Totalcar.hu szerint!

Rengeteg tévhit kering a villanyautókról és legfőképp az elektromos autók akkumulátoriról.

A Totalcar.hu szerkesztői most összefoglalták, mit érdemes tudni a villanyautózásról, mennyi urbánus legenda kering a környezetszennyező aksikról, meg arról, hogy érdemes-e elektromos autóban gondolkodni. Akkor rántsuk la leplet az autóipari titkokról, garantáltan meg fog lepődni!

nyiregyhaza.hu

"Internetes fórum-böngészéseim során minduntalan ugyanaz a három makacs tévhit bukkan fel a félművelt, „józan paraszti ésszel” gondolkodó polgártársaim írásaiban: 

  • Az elektromos autók akkumulátora nagy hidegben megfagy, és utána ki kell dobni!

  • Az akkumulátorok max. két évet bírnak ki; utána többe kerülnek, mint új egy autó!

  • Az akkumulátorok súlyosan mérgezőek, és nem lehet/tudjuk őket újrahasznosítani! 

Ahhoz, hogy megértsük, miért tévesek ezek az állítások, először is alaposabban meg kell ismerni ezeket az akkumulátorokat, mint ahogy azt egy átlagos ember általában ismeri.

Az akkumulátoroknak (és elemeknek) csaknem száz típusa van, így már azzal unalmas és hosszú lenne az írás, ha mind felsorolnám, így csak a legfontosabb típusokról írnék egy-egy mondatot:

  • Lúgos akkumulátorok: főleg vasúti kocsikban ill. nagyobb készenléti akkutelepekben használt, mert a savas akkumulátoroknál hosszabb élettartamúak, drágábbak és kevésbé érzékenyek a hibás töltésre.

  • Folyékony savas akkumulátorok: ez a leggyakoribb akkutípus, az összes hagyományos benzin/dízel gépjárműben ez tárolja az autó működéséhez nélkülözhetetlen 6/12/24V-os feszültséget. Hátránya, hogy az ólom (Pb) súlyosan környezet-szennyező (vízbe jutva agykárosító hatású), ill. a kénsav is veszélyes égési sérülést okozhat, ha bőrre jut.

  • Zselés savas akkumulátorok: ez a fenti akkutípus gondozásmentes verziója, főleg UPS-ek (szünetmentes tápok), riasztók, szigetüzemű napelemek és egyéb készenléti üzemű eszközök biztonsági akkumulátora. Szintén súlyosan mérgező az ólom miatt.

  • NiCd ill. NiMH akkuk: Akkus kéziszerszámokban, ill. vezeték nélküli háztartási eszközökben (pl. borotva) használták, de mostanában visszaszorulóban van, mert a Li-akkuk jobb paraméterekkel rendelkeznek. A NiCd akkukban a kadmium (Cd) nagyon mérgező volt, ill. hajlamos volt a memória-effektusra is, így mára már szinte megszűnt.

  • Lítium-akkumulátorok: Nos, ez az, amit hajlamos mindenki egy kalap alá venni, mert egy néven fut egy hatalmas nagy akkucsalád. A Li-akkuk előnye a kis súly és a nagy kapacitás, ami ideálissá teszi bármilyen mobil alkalmazását. Hátránya a veszélyessége, amely főleg a lítium (Li) nagy gyúlékonyságának és a vízzel történő nagyon heves, már robbanékonyságot súroló kémiai reakciója miatt van, így nehezen is oltható el.

Az első tévhit a lítium akkumulátorokkal kapcsolatban, hogy mind ugyanaz. Nos, ez bizony nagyon nem így van. A lítium akkumulátoroknak két nagy csoportja van, a drágább és jobb lítium-ion, és az olcsóbb lítium-polimer."

A teljes cikk itt érhető el!

#kapcsolódó

Kikerültek az ünnepi lobogók

Kikerültek az ünnepi lobogók

A hagyományokhoz híven díszbe öltözött a város.

Semmelweis Egyetem: 23 és 32 éves kor között a legideálisabb gyermeket vállalni

Semmelweis Egyetem: 23 és 32 éves kor...

A Semmelweis Egyetem (SE) kutatóinak legújabb vizsgálata szerint 23 és 32 éves...