Énharmónia Mini – Interaktív foglalkozás a gyermekek érzelmi fejlesztéséért

Énharmónia Mini – Interaktív foglalkozás a gyermekek érzelmi fejlesztéséért

Önismeretre és önfejlesztésre ösztönzi a gyerekeket az Énharmónia Mini interaktív foglalkozás, melyet szerdánként tartanak a Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtárban.

Takács Nikoletta, a foglalkozás létrehozója elárulta: a program olyan gyermekek számára jött létre, akik nehezen tudják megfogalmazni, mi az, hogy érezni.

A cél az önismeret, érzelmi önfejlesztés

A könyvtárban szerdánként tartott Énharmónia Mini foglalkozás a hét- és tizenkét éves korosztálynak szól. A program legfőbb célja, hogy olyan közösség jöjjön létre, amelyben a gyerekek egymás között bizalommal telve, kellemes légkörben játszhatnak, beszélgethetnek, és fedezhetik fel önmagukat. Az önbizalom-fejlesztés és önismeret mellett az is fontos, hogy olyan társas kapcsolatokat térképezzenek fel együtt, amelyek máshol nem biztos, hogy megvalósulhatnak. Takács Nikoletta pedagógus, egyetemi okleveles coach a program megálmodója még 2024 novemberében indította a foglalkozást.

– Az volt a mozgatórugóm, hogy pedagógusként végezve nagyon szeretek gyerekekkel foglalkozni, ellenben a gyakorlat nem ezt hozta, versenyszférában voltam közel 20 évig. Azonban megpróbáltam mégis visszatérni a gyökerekhez, elvégeztem néhány olyan képzést – egyetemi és egyéb más továbbképzést –, amelyekkel a gyermekekhez tudok kapcsolódni. A foglalkozás ötlete pedig onnan jött, hogy foglalkoztam egy-két olyan gyerekkel, akik nem igazán tudták megfogalmazni, mi az, hogy érezni, beszélni az érzésekről, hogy tulajdonképpen kik is vagyunk. Ezek voltak azok a gondolatok, melyek előre vitték ezt az ötletet, s most igazából ezért vagyunk itt

 fejtette ki Takács Nikoletta, s hozzátette: interaktív, játékos, felfedező feladatokon keresztül tanítja a gyerekeket. Minden egyes alkalommal van egy olyan úgynevezett jégtörő gyakorlat, amellyel oda vezeti el a gyerekeket, ahová maguk is szeretnének eljutni a foglalkozáson. Amikor a kicsik már figyelni tudnak, együtt mélyebben is elkezdenek foglalkozni egymás fejlesztésével olyan feladatokon keresztül, melyek segítenek nekik abban, hogy felismerjék és vállalják azokat az érzéseket, melyeket képviselnek.

Hosszú távú eredmények

A pedagógus elárulta: nincs konkrét terület, melyre a fejlesztés korlátozódik, hiszen számtalan ága van az érzelmeknek.

– A lényeg az, hogy azok az érzelmek, amelyek velük vannak, tudják helyén kezelni, elfogadni, s tudják azt is, hogy ezek az érzelmek teljes mértékben hozzájuk tartoznak. Természetes, hogy van rossz vagy jó érzés, s tulajdonképpen ez az, amely előre viszi az egész csoport dinamikát

– magyarázta a pedagógus, egyetemi okleveles coach.

Takács Nikoletta úgy látja, a gyerekek folyamatosan fejlődnek, azonban nem szabad azt kitűzni célul, hogy ez már pár napon belül megtörténjen, hosszabb távon lesz eredménye a foglalkozásnak. Az egyetemi okleveles coach egy nyári tábort is tervez, ahol már nemcsak az önismeret, kommunikációs stratégiák lesznek a középpontban, hanem mindennap lesznek különleges játékok, melyekkel színesebbé lehet majd tenni ezt az időtöltést. A foglalkozásra a könyvtár oldalán egy űrlap kitöltésével jelentkezhetnek az érdeklődők.

Szerző: Csatári Jázmin

#kapcsolódó

Idén visszakapják a gyermeket nevelő szülők szja-befizetésüket

Idén visszakapják a gyermeket nevelő...

A magyar gazdaságtörténet eddigi legnagyobb adócsökkentésevalósul meg 2022-ben....