Coca-Cola vagy Pepsi? Bizonyára mindenkinek megvan a maga kedvence, amelyikre esküszik. Most azon túl, hogy melyik országban pontosan milyen hozzávalókat kevernek az eladott italokba a gyártók, a legtöbben állítják, a két márka között nagy különbség van. Most kiderült, hogy miért.
Semmiképp sem lehetsz Coca-Cola és Pepsi rajongó egyszerre - állítja a Mirror és van benne igazság. Akárhogy is, az tény, hogy ha vásárolni megyünk, mindig inkább az egyiket emeljük le a polcról kosarunkba.
Na de mi az pontosan, amelyben annyira elüt a két márka ízben?
Az előbbi márka kóláit alapvetően vanília aromával toldják meg, ám amint várunk néhány másodpercet a kóstoláskor, felváltja ezt egy citrusos jelleg.
Malcolm Gladwell megjelent Blink című könyvében viszont azt fejtegeti, hogy ezzel szemben a Pepsi előnye az erősebb édes érzet. Mivel ez intenzívebb, mint a Coca-Cola, szerinte egy kóstolási teszten a Pepsi nyerne. Ha a további, nem feltétlenül azonnal előtűnő ízvilágot firtatnánk, a Coca-Cola talán kellemesebb lehet több fogyasztónak.
A Pepsit a citrusos ízrobbanás jellemzi első belekortyoláskor, nem pedig a Coca-Colára igaz mazsolás-vaníliás aroma" – írja így kötetében az elemző, majd hozzáteszi, hogy "de ez az ízrobbanás hajlamos elhalványulni a doboz végére érvén. Röviden: a Pepsit arra alakították ki, hogy ragyogjon a kóstolási teszteken – fejezi be így érvelését.
Ami az összetevőket illeti, a Pepsi csak kicsivel több cukrot, kalóriát és koffeint tartalmaz, viszont a Coca-Cola valamennyivel gazdagabb nátriumban.
Mindezek alapján leszögezhető, hogy míg a Pepsi az azonnali élvezetekre szeretne hatni, addig a Coca-Cola viszi el a pálmát az íztartósságot illetően. Nektek melyik a kedvencetek?
És íme egy vicces kis animáció a két márka - szó szerinti - harcáról :)
Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu
Fotó: Internet