ENSZ Napon vettek részt a Kölcsey Ferenc Gimnázium diákjai iskolájukban. Az program különlegessége, hogy előadást tartott országjáró körútjának 10., nyíregyházi állomásán Volom András, Magyarország első ENSZ Ifjúsági Küldötte.
A Kölcsey Ferenc Gimnáziumban megismerkedett a helyi fiatalokkal és ügyeikkel, valamint bemutatta nekik az ENSZ 2030-ig teljesítendő fenntartható fejlődési céljait.
Volom András, ENSZ Ifjúsági Küldött kifejtette, a témához kapcsolódó folyamatok és problémák, mint a klímaváltozás, vagy a globális felmelegedés és a társadalmi egyenlőtlenségek alapvetően a mostani középiskolás generációt érintik majd. Hozzátette, fontos, hogy ezzel kapcsolatban a fiatalok tudatossá váljanak és aktív cselekvőként léphessenek fel ezen problémák megoldásában.
A küldött elmagyarázta a diákoknak az ENSZ 17 fenntartható, fejlődési célját és tudatosította a bennük azt, hogy nélkülük ezek az elképzelések nem valósíthatóak meg.
Jakots Réka Orsolya, a Kölcsey Ferenc Gimnázium tanulója azt mondta, nagyon fontos, hogy a mai fiatalság tisztában legyen azzal, hogy mit rejt a jövő. Hozzátette, fontos, hogy ezt a jövőt egy szép jövőnek éljék majd meg a mai fiatalok.
A Kölcsey Ferenc Gimnáziumban évtizedek óta nagy hangsúlyt fektetnek az idegen nyelvek oktatására, így néhány előadás angolul zajlott.
Márk Attila Olivér, a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatója elmondta, az előadások nagyobb részben angol nyelvűek, így az angol haladó nyelvtagozaton tanuló diákoknak ez egy nagyon jó lehetőség a gyakorlásra. Az igazgató hozzátette, azok a témák, amelyekről az előadásokon szó van, a fenntartható fejlődés témája köré csoportosulnak. – A 21. században akár az egészséges jólét, a minőségi oktatás és a szegénység olyan témák, amelyekről a gyerekeknek hallani kell. Az, pedig, hogy ez angol nyelven történik, külön kiemelésre méltó – fogalmazott Márk Attila Olivér.
A Sulinet Plusz multimédiás eszközzel az előadást a tanárok rögzítették, így nem csupán az iskola tanulói, hanem a téma iránt érdeklődők is megtekinthetik később az ENSZ Nap eseményeit. A program egy délutáni kerekasztal beszélgetéssel folytatódott, ahol az oktatási intézmény hat diákja osztotta meg az elképzeléseit a fenntartható fejlődéssel kapcsolatban.
ME.