A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) a felsőoktatásba bekerülés fokozását támogató pályázat keretében - 16 középfokú oktatási intézmény részvételével - pályaorientációs programot indított még 2017-ben. A programhoz a mai napon újabb 13 középiskola csatlakozik, így a sikeres kezdeményezés mára lefedi az ország összes régióját. A BGE elsősorban a gazdaságinformatikus és üzleti képzéseket népszerűsíti a diákok körében interaktív színházi előadások, Cinema Science Café, workshopok, Középiskolások Nyári Egyeteme megszervezésével. Tavaly óta eddig 18 helyszínen 50 program valósult meg, amelyeken közel 2500 középiskolás diák vett részt.
A Budapesti Gazdasági Egyetem a felsőoktatásba bekerülés fokozását támogató pályázat keretében pályaorientációs programot indított középiskolások részére még 2017-ben. Cél, hogy a BGE az oktatási portfóliójába tartozó egyéb szakok mellett, kiemelten népszerűsítse a gazdaságinformatikus és üzleti képzéseket a diákok körében. Az első évet most záró, összesen 4 éves időtartamú projekt keretében interaktív élményközpontú előadásokra, képzésekre, motivációs-, pályaorientációs-, és kommunikációs workshopokra került sor, szakmai bemutató programok, vállalatlátogatás, blogírás és Középiskolások Nyári Egyeteme megszervezése mellett. Az események megszervezéséhez az EFOP-3.4.4-16-2017-00013 pályázat biztosít forrást, a résztvevő intézmények és diákok térítésmentesen vehetnek részt a programokban.
Az elmúlt egy év során 18 helyszínen 50 esemény valósult meg, közel 2500 diák részvételével, amely jelzi a jelentős érdeklődést a kezdeményezés iránt. A mai napon újabb 13 középiskola csatlakozik a BGE pályaorientációs programjához, amely így országosan 28 tagúvá válik, lefedve az ország összes régióját. A most csatlakozó középiskolákkal való együttműködési megállapodásokat - ünnepélyes keretek között - együttesen írta alá Prof. Dr. Heidrich Balázs, a BGE rektora, Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja és a résztvevő intézmények vezetői az Egyetem Lotz-termében.
„Az üzleti alapképzési szakokra felvett hallgatók számát tekintve egyetemünk országosan az első helyen áll. A turizmus-vendéglátás alapképzésünket a hazai felvételizők több mint fele, a nemzetközi gazdálkodást több mint 40 százaléka, a pénzügy és számvitel alapképzést pedig több mint harmada választotta. Ilyen számok tükrében igen nagy a felelősségünk, hogy segítsük középiskolásokat abban, hogy olyan képzéseket válasszanak, melyek valós piaci igényekre adnak választ. Épp ezért képzési portfóliónk kialakításánál folyamatosan reagálunk a munkaerőpiaci trendekre” – hangsúlyozta Prof. Dr. Heidrich Balázs, a BGE rektora.
Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja kiemelte: „A ma pályaválasztás előtt álló fiatalok olyan szakmákban látják a sikeres jövőjüket, amelyek pár évvel ezelőtt még csak nem is léteztek. A BGE pályaorientációs programja azt bizonyítja, hogy a hagyományos és a digitális oktatási módszerek együttes alkalmazásával, így a blogokkal, az online tananyaggal, az interaktív előadásokkal, tematikus programokkal, készség- és személyiségfejlesztő foglalkozásokkal, valamint a nyári egyetemen adott tréningekkel és egyéni támogatással felkelthető a középiskolai diákok érdeklődése a gazdaságinformatikai és üzleti területek felsőfokú képzései iránt. Megtisztelő, hogy a tavalyi évben bázisiskolánkká vált 16 mellé további 13 neves középiskola kapcsolódik a mai nappal a fiatalok sikeres pályaválasztását és jövőbeni karrierjét támogató projektünkhöz.”
Dr. Kiss Natália, a projekt szakmai vezetője bejelentette: „Az elmúlt egy év legsikeresebb programeleme az esztergomi Középiskolások Nyári Egyeteme volt, amit 2019-ben is megszervezünk. Az elkövetkezendő esztendőre azonban számos újdonsággal is készülünk, így lesznek tematikus nyílt napok és versenyek, készül egy 0. évfolyamosoknak szóló matematika felzárkóztató e-tananyag, illetve hamarosan elindul az egyetemi élet és a közgazdász lét megismerését célzó szerepjáték-alapú mobilalkalmazásunk is.”
A Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiumának vezetője, Szemenyei István az aláírást követően kiemelte a program fontosságát, amelyre hiánypótló kezdeményezésként tekint a saját régiójában, majd hozzátette: ”A mi nézőpontunkból ez az együttműködés a lehetőségről szól. Intézményi szinten a kapcsolati háló bővítéséről, új tudás és módszerek befogadásáról, a diákok számára pedig kézzelfogható életpályák és minták, valamint önmaguk jobb megismeréséről.”
A programhoz 2018-ban, újonnan csatlakozott középiskolák
BSZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma |
Békéscsaba |
Székesfehérvári SZC Vajda János Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája |
Bicske |
Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma |
Dunaújváros |
BSZC Közgazdasági Szakgimnáziuma |
Hajdúszoboszló |
Deák Ferenc Gimnázium, Közgazdasági és Informatikai Szakgimnázium |
Jászárokszállás |
Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Keszthelyi Közgazdasági Szakgimnázium |
Keszthely |
Mohácsi Kisfaludy Károly Gimnázium |
Mohács |
Nyíregyházi Vasvári Pál Gimnázium |
Nyíregyháza |
Paksi Vak Bottyán Gimnázium |
Paks |
Salgótarjáni Szakképzési Centrum Táncsics Mihály Szakgimnáziuma |
Salgótarján |
Soproni SZC Fáy András Két Tanítási Nyelvű Gazdasági Szakgimnáziuma |
Sopron |
Szekszárdi I. Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola |
Szekszárd |
Szolnoki Szolgáltatási SZC Vásárhelyi Pál Közgazdasági, Egészségügyi és Turisztikai Két Tanítási Nyelvű Szakképző Iskolája |
Szolnok |