Bemes és gárdonyis diákok Szigligeten

A Bem József Általános Iskola és a Gárdonyi Géza Tagintézmény diákjai ebben az évben is nagy izgalommal várták a szigligeti táborozást, amelyre 2022. július 31 – augusztus 5. között került sor. A festői környezet, az izgalmas programok az idén is kiváló lehetőséget nyújtottak a pihenésre, kikapcsolódásra a magyar tenger partján.

Habár itthonról egy kissé hűvösebb időben indultunk, a balatoni időjárás egész héten nagyon kegyes volt hozzánk. A sok napsütés, a tiszta égbolt és a nagyon kellemes hőmérséklet végig biztosította a strandolás lehetőségét és azt is, hogy a nagy melegben a Balaton habjaiban hűsölhessünk. Már megérkezésünk napján lesétáltunk a szigligeti strandra és egy csobbanással pihenhettük ki az utazás fáradalmait.

Hétfőn Sárvárra utaztunk, ahol az élményfürdőben töltöttük a napot. A nagyon szépen kiépített strand számos élményt kínált nekünk.  A csúszdák, medencék sokaságában mindenki megtalálta a kedvére való szórakozást.

Kedden a Tapolcai-tavasbarlang élményközpontjában tudhattunk meg sok érdekességet a karsztok és a barlangok csodálatos világáról, valamint a búvárok, barlangászok különleges munkájáról. A rövid bemutató után a tavasbarlangot kis csónakokkal eveztük körbe. A kristálytiszta vízben való vízitúra különleges élmény volt mindannyiunknak.  Nagyon sokféle ismerettel gazdagodtunk, és a csónakázás is nagyon izgalmas volt! A barlangos élmények után a tapolcai Malomtó partján gyönyörködhettünk a különleges színű halakban és a csodás környezetben.

Szerdán délelőtt a nagy melegben a Balaton partján strandoltunk, a vízben hűsítve magunkat. Délután indultunk ugyanis az ebben az évben új programként szereplő sümegi várjátékokra. Sümeg vára csodás erődítményként egy magaslatról fogadja az odaérkezőket. A vár aljában elsőként egy kocsimúzeum különleges darabjait és hadászati fegyverek sokaságát tekintettük meg. Röviddel ezután kezdődött az arénában a történelmi várjáték. Gyönyörű lovakat láthattunk és egy nagyon érdekes történetet hallhattunk a sümegi várról, annak királyáról és a vár becsületéért vívó lovagokról. Mindeközben végig a nagyon színes bemutató a gyerekek figyelmét folyamatosan fenntartotta. A lovagok virággal is kedveskedtek a nézők hölgy tagjainak. Csoportunkból is sikerült egy virággal visszatérnünk a szállásra.

Csütörtökön délelőtt hódítottuk meg a szigligeti várat. A magaslatra érve lélegzetelállító panoráma tárul a szemünk elé. A nemrég felújított vár kalandos története több száz éves múltra tekint vissza. Mi is visszautazhattunk a történelemben a vár meghódítása során. Habár a felfelé vezető út kicsit fárasztó volt, mégis a vár tetejéről elénk táruló csodálatos panoráma megérte a fáradtságot! A Balaton csillogó vize, a hegyek, erdők és mezők változatos színei elvarázsoltak minket.

A várban megnézhettünk egy kis bemutatót a solymászok munkájáról. Láthattuk a legkisebb uhu fajtát is. A gyerekek számára felejthetetlen volt a bemutató. Délután strandoltunk, a Balaton habjaiban hűsítettük magunkat a nagy forróságban.

A táborozás végére a csapat a tartalmas programok és a közös sportjátékok révén igazi közösséggé kovácsolódott. Köszönjük mindenkinek, aki bármilyen formában hozzájárult ahhoz, hogy ilyen jól érezzük magunkat az ott töltött hét alatt. Legnagyobb köszönet a tábor vezetőjének, Dr. Hudákné Fábián Nórának, aki most is nagy szeretettel fogadott minket, szervezte programjainkat. Jövőre is visszatérünk!

#kapcsolódó

Régi Magyarország Ízei - 25 főzőcsapat készíti el szűkebb hazája ételkülönlegességeit

Régi Magyarország Ízei - 25 főzőcsapat...

Élményekben és hagyományokban gazdag kulturális eseményeket kínál a Sóstói...

Közös tetoválás hirdeti Szabó Zsófi és Shane Tusup szerelmét: ezzel a szimbólummal üzennek a világnak

Közös tetoválás hirdeti Szabó Zsófi...

Két egymásba fonódó gemkapocs.