Magyarországon jelentősen növekszik a pedagóguspályát választó fiatalok száma, ami a megújult magyar felsőoktatási rendszer elismerését jelenti – közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint az idei felsőoktatási felvételi eljárásban jelentősen, mintegy 27 százalékkal nőtt a jelentkezők száma az előző évhez képest. Összesen több mint 126 ezren jelentkeztek idén egyetemre vagy főiskolára – tették hozzá.
A felvételi adatok alapján tavalyhoz képest figyelemre méltó növekedés tapasztalható mind az óvodapedagógus, mind a gyógypedagógus és a tanár-tanító szakokon. Az óvodapedagógus-képzésre jelentkezők száma 1440-ről 3270-re emelkedett, míg a gyógypedagógus pályát választóknál ez a szám 1641-ről 2696-re nőtt – jelezték.
A tanár-tanító szakok iránti érdeklődés is folyamatosan emelkedik, hiszen az elmúlt évhez képest 4409-ről 5843-ra nőtt a jelentkezők száma – írta a tárca.
Úgy folytatták, hogy a tanár-tanító képzési területen belül megtartva az osztatlan tanárképzésre jelentkezők tavalyi számát, jelentősen nőtt a mesterszakra jelentkezők aránya, 1953-ről 2453-ra.
Ez az adat 41 százalékos növekedést jelent, ami azt mutatja, hogy egyre több fiatal érdeklődik a pedagógusi pálya iránt – olvasható a közleményben.
Kiemelték, hogy az említett tanár mesterszakra jelentkezők fele matematika, természettudomány, mérnök, informatika szakokra jelentkezett.
„A fentiek alapján egyértelműen látható, hogy a pedagógusi pálya népszerűsége növekszik a fiatalok körében. A kormány elkötelezett abban, hogy még rugalmasabbá tegye a pedagógusképzést és tovább emelje a pedagógusok bérét, ezzel is vonzóvá téve a pedagógus pályát a fiatalok számára” – fogalmaztak, hozzátéve, hogy a készülő – és átfogó szakmai egyeztetéseken átesett – új pedagóguséletpálya-törvény tervezete a pedagógusok további jelentős béremelését alapozza meg. A béremelés akkor valósulhat meg, ha Magyarország megkapja a neki járó uniós forrásokat – áll a közleményben.