Krízismegbeszélés: összeült a téli szociális kerekasztal

Krízismegbeszélés: összeült a téli szociális kerekasztal

Az önkormányzat mint koordinátor, és az érintett szervezetek minden évben egyeztetnek a téli időszak kezdetén a várható hideg, illetve a rendkívüli hideg időjárás, vagy az esetleges Vörös Kód riasztás esetén szükséges intézkedésekről, az egyes szervezetek feladatairól.

Ennek része a rászoruló és veszélyeztetett állampolgárok megsegítése, a hajléktalan ellátás, az utcai szociális munka csakúgy, mint a diszpécser központ működtetése, vagy a bentlakásos intézmények kapacitása.

Szerencsére az elmúlt télen nem történt tragédia Nyíregyházán és a megyeszékhely közelében. Nem is volt ugyan kemény tél, csupán egy alkalommal hirdetett Vörös kódot, rendkívüli veszélyhelyzetet a Belügyminisztérium Észak – Kelet Magyarországra. Az érintett szervezetek esztendőről esztendőre felkészülnek a feladatra, az Önkormányzat most is számba vette a szociális területen történt intézményi változásokat, a hiányokat és lehetőségeket.

„Felmérjük azt, hogy milyen képessége, potenciálja van egy-egy intézménynek, milyen eszközökkel rendelkezik, a téli krízishelyzetben mivel tud segíteni. Van – e olyan hiány, amit ő kér másoktól, tehát összehangoljuk az eszközeinket, a humán erőforrásunkat, és egy cselekvési programot készítünk - ha bejön a téli krízishelyzet -, hogy kinek mi a feladat, mi a dolga. Még olyan egyszerű, de fontos dologra is kell gondolni, hogy pontosítjuk a neveket, telefonszámokat, e-mail címeket, hiszen lehetnek személyi változások.”

- fogalmazott Jászai Menyhért alpolgármester.

Három körzetben működtet tanyagondnoki szolgálatot a város peremén élők támogatására a Humán - Net Alapítvány. 150 körül van azoknak az embereknek a száma, akiknek szerződésük van

az Alapítvánnyal, de szükség esetén más rászorulók is kérhetik a segítséget.

„Tanyagondnokaink a télre úgy készülnek, hogy fokozottabban figyelnek az idősekre, a melegre. Van-e tüzelő, van – e étel, és ha krízishelyzet van, vagy bármilyen feladat, akkor felveszik a kapcsolatot a megfelelő szociális intézményekkel, akikkel egyébként most itt találkozunk.”

 - tájékoztatott Csatári Emese a Humán-Net Alapítvány ügyvezető igazgatója.

A krízismegbeszélésre meghívót kaptak a kórház, a rendvédelmi szervek, illetve a város szociális intézményeinek képviselői. A feladatban szereplő alapítványok és civil egyesületek, a diszpécserszolgálatot működtető Periféria, az Oltalom, a Kék Nefelejcs, a Vöröskereszt, vagy egyházi intézmények vezetői szintén részt vettek a megbeszélésen. Téma volt a hajléktalan pszichiátriai betegek nappali ellátása, a Dália utcai népkonyha intézménye és a krízis autó megjelenése is.

Nyáron a hőségben, télen extrém hideg esetén, az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint a Belügyminisztérium rendeli el a Vörös kódot, mely azt jelenti, hogy a szociális intézményeknek meg kell nyitni kapuikat, befogadni a hajléktalan, rászoruló embereket. Figyelmeztetés ez a civil társadalom felé is, hogy jelezzék, ha bajba jutott emberrel találkoznak, vagy tudomásuk van róla. Hívhatják a 112-es telefonszámot, illetve a Periféria Alapítvány diszpécserszolgálatát, a 42-es körzetszám után az 504-618-as telefont.

Szerző: Matyasovszki Edit

#kapcsolódó

Lakossági tájékoztatás - kedvezményes barnakőszén vásárlás

Lakossági tájékoztatás - kedvezményes...

Az Ormosszén Zrt. akciót hirdet, hogy még a fűtési szezon előtt hozzájuthasson...

Kedvezményes belépőkkel vár mindenkit október 31-ig az Aquarius élményfürdő

Kedvezményes belépőkkel vár mindenkit...

Írja Facebook posztjában a fürdő.