2023-ban ismét Marketing Gyémánt Díj büszke tulajdonosa lett az ÉAK Nonprofit Kft. A társaság a február 7-én megrendezett Marketing Diamond Awards 2023 díjátadó gálán, a „Társadalmi célú kampány” kategóriában benyújtott pályamunkájáért kapta a rangos elismerést. Az immár kétszeres gyémánt díjas cég a tavalyi évben a „Karácsonyfáért ajándék – Ültess egy karácsonyfát” akciójával jeleskedett a rangos országos megmérettetésen. Kezdeményezésüket Nyíregyháza Megyei Jogú Város Környezetvédelmi Alapja, valamint a NYÍRVV Nonprofit Kft. támogatta.
„Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatának környezetvédelmi alapja támogatta az akciónkat, amely a karácsonyfa összegyűjtésére szolgált. Ez nem kifejezetten hulladékgazdálkodási akció, inkább egy város tisztasági összképet megőrző akció, aminek tulajdonképpen az a lényege, hogy a vízkeresztkor megunt karácsonyfák ne kerüljenek ki a közterületre, ne akadályozzák a gépjármű- és gyalogosforgalmat, és ne csúfítsák a várost, hanem szervezetten a hulladékudvarokba kerüljenek” – nyilatkozta Petró Árpád, az ÉAK Nonprofit Kft. cégvezetője.
Az akcióban részt vevő szorgalmas városlakók sorsoláson vettek részt és értékes ajándékokat nyertek. A program amellett, hogy felhívta a figyelmet az elkülönített gyűjtés fontosságára, környezetvédelmi célokat is szolgált, ugyanis a lakosság által leadott gyökeres fenyőket a társaság az erre a célra létrehozott fenyőligetbe ültette ki. Az akció keretében a lakosok a Hulladékudvarokat és az Újrahasználati Központot is megismerhették közelebbről. Kezdeményezésüket országosan is elismerték, amely a befektetett, értékteremtő munka egyértelmű elismerése.
„Ez tulajdonképpen az egész éves munkánk elismerése és nagyon büszke vagyok a csapatunkra, mert nagyon áldozatos munkát végeznek ezen a területen. A marketing az egy nagyon hatékony eszköz arra, hogy a rendelkezésre álló eszközeink és járműveink hatékonyságát növelni tudjuk, méghozzá úgy, hogy közben a lakosságot megtanítjuk a hulladékgyűjtés helyes gyakorlatára. Azzal, hogy a lakosság elfogadja ezeket az utasításokat – mondhatnám így is –, amit a marketing segítségével továbbítunk feléjük, a begyűjtött hulladék mennyisége is növekedik, és a begyűjtött mennyiséggel egyenes arányban az eszközök kihasználtsága is” – tette hozzá a cégvezető.
További pozitívum, hogy a hulladékot nem vegyesen, hanem elkülönítve gyűjtik be, amely így a gazdaság részére is egy nagyon értékes másodnyersanyagot biztosít. A társaság idén is folytatja marketing célú akcióit. A lakosság 2024-ben is számíthat a hulladékért virág, a környezetvédelmi világnap, a karácsonyfa- és iskolatáska-gyűjtő akciókra. Szerveznek továbbá gyermek rajz- és verspályázatot a szelektív hulladékgyűjtés témakörében és nyílt napot a Hulladékkezelő Központokban. A legnagyobb és legtöbb látogatót vonzó rendezvényük, a Szelektív Szombat sem marad el. A környezetvédelmi családi nap fókuszában a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése áll, amelyre kifejezetten a családokat várják.
(Szerző: Boros Rita)