„Kazinczy-fény” – Felfedezőútra indultak a Kazinczy diákjai a belvárosban

„Kazinczy-fény” – Felfedezőútra indultak a Kazinczy diákjai a belvárosban

A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézményének diákjai és tanárai június 4-én, a Nemzeti Összetartozás Napján rendezték meg első alkalommal a „Kazinczy-fény” nevű felfedező élménykörútjukat.

A közel 400 tanuló kisebb csapatokban járta be Nyíregyháza emblematikus helyszíneit egy játékos városismereti vetélkedő keretében. A program célja a tanulás és a közösségépítés volt.

Kazinczys tanárok és diákok saját indulójukra táncolva ünnepelték meg a „Kazinczy-fény” elnevezésű felfedező élménykörútjuk végét, amelyet a Nemzeti Összetartozás Napján, június 4-én rendeztek meg. Ezen a napon közel 400 kazinczys diák járta be kisebb csoportokban a belvárost, hogy egy városismereti vetélkedő keretében, játékos és élményszerű formában fedezzék fel városuk természeti, történelmi és épített örökségét.

Fejtörő feladatok 7 állomáson

A 7 állomásból álló élménykörúton különféle feladatok várták őket – például keresztrejtvények és kvízkérdések –, amelyek megoldásai vezették tovább a csapatokat a következő helyszínre. A diákok nemcsak új ismereteket szereztek, hanem a csapatmunka és az összetartozás élményét is átélhették.

- Szókérdések voltak, amelyeknél meg kellett határozni, hogy kire vonatkozik a kérdés. Szerintem ez egy nagyon jó csapatmunka-fejlesztő feladat, és ezzel sokat lehet tanulni Nyíregyházáról is

 mondta Medve Nadina 6. osztályos tanuló.

Folyosói ismeretségből csapatmunka

Tóthné Buszlai Brigitta, a Kazinczy Ferenc Tagintézmény igazgatója elmondta, a 370 tanulóból álló, vegyes csapatok különböző helyszíneket látogattak meg, többek között a Búza téri piacot, a vármegyeházát, a városházát, a Kölcsey Ferenc Gimnáziumot és a könyvtárat. Hangsúlyozta, a programnak két fő célja volt: egyrészt a tanulók ismereteinek bővítése, másrészt a közösségi élmények erősítése, mindezekre az egész napos rendezvény kiváló lehetőséget kínált.

- Az Összetartozás Napját tanulóközösségként együtt ünnepeltük. Nem a megszokott tanulópárok voltak. Például az első, második, harmadik és negyedik osztályos tanulók közösen alkottak egy-egy csoportot. Így nem mindenki a saját osztálytársaival vett részt a programban, hanem olyan gyerekekkel is együtt kellett működni, akikkel eddig talán még soha nem beszélgetett – csak a folyosón találkozott velük, és annyit tudott róluk, hogy ugyanabba az iskolába járnak. Szerintem ez egy nagyon értékes, közösségépítő élmény volt, amit a mindennapok során, iskolai kereteken belül nehezebb megvalósítani

 emelte ki az igazgató.

Hagyományt teremtve

Az igazgató hozzátette, az iskola első alkalommal szervezte meg a felfedező élménykörutat, ám hagyományteremtő szándékkal, hiszen a jövőben minden tanévben más-más városi helyszínek bevonásával szeretnék folytatni a programot.

Szerző: Boros Rita

#kapcsolódó

Vadonatúj csarnokot épít az Euro Madura, Épületgépészeti Kivitelező és Mérnöki Kft.!

Vadonatúj csarnokot épít az Euro Madura,...

Jelentős előrelépést tett és fontos mérföldkőhöz érkezett az Euro Madura, Épületgépészeti...

Átmenetileg sárgán villognak a lámpák

Átmenetileg sárgán villognak a lámpák

Útinfó – Luther – Zrínyi kereszteződés