„Kazinczy-fény” – Felfedezőútra indultak a Kazinczy diákjai a belvárosban

„Kazinczy-fény” – Felfedezőútra indultak a Kazinczy diákjai a belvárosban

A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézményének diákjai és tanárai június 4-én, a Nemzeti Összetartozás Napján rendezték meg első alkalommal a „Kazinczy-fény” nevű felfedező élménykörútjukat.

A közel 400 tanuló kisebb csapatokban járta be Nyíregyháza emblematikus helyszíneit egy játékos városismereti vetélkedő keretében. A program célja a tanulás és a közösségépítés volt.

Kazinczys tanárok és diákok saját indulójukra táncolva ünnepelték meg a „Kazinczy-fény” elnevezésű felfedező élménykörútjuk végét, amelyet a Nemzeti Összetartozás Napján, június 4-én rendeztek meg. Ezen a napon közel 400 kazinczys diák járta be kisebb csoportokban a belvárost, hogy egy városismereti vetélkedő keretében, játékos és élményszerű formában fedezzék fel városuk természeti, történelmi és épített örökségét.

Fejtörő feladatok 7 állomáson

A 7 állomásból álló élménykörúton különféle feladatok várták őket – például keresztrejtvények és kvízkérdések –, amelyek megoldásai vezették tovább a csapatokat a következő helyszínre. A diákok nemcsak új ismereteket szereztek, hanem a csapatmunka és az összetartozás élményét is átélhették.

- Szókérdések voltak, amelyeknél meg kellett határozni, hogy kire vonatkozik a kérdés. Szerintem ez egy nagyon jó csapatmunka-fejlesztő feladat, és ezzel sokat lehet tanulni Nyíregyházáról is

 mondta Medve Nadina 6. osztályos tanuló.

Folyosói ismeretségből csapatmunka

Tóthné Buszlai Brigitta, a Kazinczy Ferenc Tagintézmény igazgatója elmondta, a 370 tanulóból álló, vegyes csapatok különböző helyszíneket látogattak meg, többek között a Búza téri piacot, a vármegyeházát, a városházát, a Kölcsey Ferenc Gimnáziumot és a könyvtárat. Hangsúlyozta, a programnak két fő célja volt: egyrészt a tanulók ismereteinek bővítése, másrészt a közösségi élmények erősítése, mindezekre az egész napos rendezvény kiváló lehetőséget kínált.

- Az Összetartozás Napját tanulóközösségként együtt ünnepeltük. Nem a megszokott tanulópárok voltak. Például az első, második, harmadik és negyedik osztályos tanulók közösen alkottak egy-egy csoportot. Így nem mindenki a saját osztálytársaival vett részt a programban, hanem olyan gyerekekkel is együtt kellett működni, akikkel eddig talán még soha nem beszélgetett – csak a folyosón találkozott velük, és annyit tudott róluk, hogy ugyanabba az iskolába járnak. Szerintem ez egy nagyon értékes, közösségépítő élmény volt, amit a mindennapok során, iskolai kereteken belül nehezebb megvalósítani

 emelte ki az igazgató.

Hagyományt teremtve

Az igazgató hozzátette, az iskola első alkalommal szervezte meg a felfedező élménykörutat, ám hagyományteremtő szándékkal, hiszen a jövőben minden tanévben más-más városi helyszínek bevonásával szeretnék folytatni a programot.

Szerző: Boros Rita

#kapcsolódó

Nemsokára beköszönt az állatparki Jégkorszak!

Nemsokára beköszönt az állatparki Jégkorszak!...

Sehol nincs hasonlóan összetett beruházás, mint ami Nyíregyházán épül.

Közel kétmillió forintot hozott a négytalálatos az ötös lottón

Közel kétmillió forintot hozott a négytalálatos...

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 41. héten is megtartátt ötös...