Zays sikerek

Zays sikerek

Április első hetében több országos egészségügyi témájú verseny került megrendezésre, amelyre nagy számmal jutottak be iskolánk tanulói, és rendkívüli sikereket értek el.

2017. április 3-4-én Szolnokon került sor az Ágazati és Ágazaton Kívüli Szakmai Érettségi Vizsgatárgyak Versenye (ÁSZÉV) II. fordulójára, ahova 9 tanuló jutott be.

 A helyezettjeink:
1. Csuka Mónika. Felkészítő: Kelemenné Bákonyi Gabriella.
2. Nyári Brigitta. Felkészítő: Varga Lászlóné.
3. Turgyán Noémi. Felkészítő: Varga Lászlóné.
5. Peimli Bianka. Felkészítő: Vámosiné Lipcsei Marianna.
6. Tuza Alexandra. Felkészítő: Varga Lászlóné.
14. Szakács Eszter. Felkészítő: Varga Lászlóné.
15. Nagy Bettina. Felkészítő: Vámosiné Lipcsei Marianna.
17. Szeles Szilvia. Felkészítő: Varga Lászlóné.
18. Tomek Ivett. Felkészítő: Varga Lászlóné.

 

2017. április 5-én rendezték meg a Katasztrófavédelmi Ifjúsági Versenyt, ahol iskolánk csapata a IV. helyezést ért el. Csapattagok:
• Lazók Alexandra 11. B
• Krámos Krisztina 11. B
• Csercsa Sándor 1/13. B gyakorló mentőápoló,
• Balogh Sándor 1/13. B gyakorló mentőápoló tanulóink.
Felkészítő tanár: Vitál Andrásné szaktanár.

 

De nem csak szakmai tantárgyakból vagyunk kiválóak… Budapest a forradalmak városa című országos honismereti történelem versenyen szintén I. helyezést értek el diákjaink:
Agócs Zsuzsa és Molnár Brigitta 10. C osztályos tanulók. Felkészítő tanáruk Simon Miklós.

 

A legnagyobb megmérettetésre szintén Budapesten került sor, a Honvéd Kórházban, ahol az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyt (OSZTV), rendezték meg. Ide csak 15-dikes ápoló szakos tanulók jelentkezhettek. Az egész országból csak 10 fő kerülhet be a döntőbe.

Ide iskolánk két tanulója jutott be, Csinószki Rita és Kubancsik István, mindketten 15. A ápoló szakosak.

Az OSZTV 1. helyezettje Kubancsik István, illetve 6. helyezettje Csinószki Rita, felkészítő tanáruk Vámosiné Lipcsei Marianna.

 

Ebből az alkalomból készítettem Istvánnal egy kis interjút.

 

¾    Először is engedd meg, hogy gratuláljak a helyezésedhez. Milyen érzéseid vannak így utólag?

¾    Még igazán el sem hiszem, hogy az első helyet sikerült elhoznom, és a teljesítményem alapján a komplex vizsga alól is felmentést kaptam. A verseny bírái magasan kvalifikált, vérbeli szakdolgozók voltak, akik minden mozdulatunkat végigkövették. Igazán életszerű helyzetekben kellett dolgoznunk és megoldani a rendkívül komplex feladatokat. Egy felejthetetlen élmény marad, nagyon élveztem minden pillanatát.

¾    Ez biztosan nagyon sok felkészülést igényelt tőled. Mennyire terhelt le a versenyre való felkészülés?

¾    Nyilvánvaló, hogy a tanórákon kívül még nagyon sokat foglalkoztam a versenyre való készüléssel. Itt szeretném megköszönni Lipcsei Mariann tanárnő munkáját, aki a versenyre való felkészülésemben is közreműködött, valamint a Jósa András Oktatókórház okleveles ápolójának, szakoktatójának, Tóth Tibornénak, aki szintén a kezdetektől támogatott és motivált a szakmai előmenetelemben. Ez az érdem tehát nem csak az enyém, hanem a Zay valamennyi tanáráé, akik olyan szenvedéllyel tanítanak, amilyennel ritkán találkozik az ember. Ennek köszönhető, hogy a Zays diákok bármilyen versenyre is menjenek, dobogós helyezéssel térnek haza. A Zay nem az egyik legjobb intézmény, hanem A LEGJOBB! Mindez, időről-időre megerősít abban, hogy nagyon jó helyen vagyok.

¾    Megosztanál velünk néhány dolgot, ami a versenyen volt? Milyen feladatokkal találkoztál?

¾    A versenybeosztás szerint a gyakorlati feladattal kezdtem. Egy klinikai körülményeket szimuláló demonstrációs teremben kellett végrehajtani a feladatsort, a protokollok és szakmai szabályok szigorú betartásával. A lázlap szerint kellett az elrendelt infúziót összeállítani és bekötni a vénás kar szimulátornak, kiszámolni a cseppszámot ez előírásnak megfelelően elindítani a terápiát. Második feladat egy intravénás injekció előkészítése volt. Az elméleti tudás reprezentálása szintén szimulációban zajlott. Egy 42 éves sclerosis multiplexben szenvedő beteg esettanulmányát kaptuk meg, mindenre kiterjedő edukációja és tájékoztatása volt a feladat. A beteget a Honvéd Kórház egyik szakembere játszotta, aki a lehető leghitelesebb volt és mindenre kiterjedően kellett oktatni, természetesen párbeszéd formájában, nehezítő tényezők beiktatásával, akár csak az életben, betegágy mellett. Sok csavart beiktatott a beteg, amelyeket éles helyzetben kellett lereagálni és megoldani. Ez volt az a feladat, amit a legjobban élveztem.

¾    Még egyszer szívből gratulálunk, a továbbiakhoz sok sikert kívánunk!

¾    Köszönöm szépen!

 

 

Naményi Zsolt 10. A osztály

NySzC Zay Anna Szakgimnáziuma

#kapcsolódó

Praktikus tanácsok az otthoni karanténhoz

Praktikus tanácsok az otthoni karanténhoz

Praktikus tanácsok az otthoni karanténhoz

Trizner Laura beszámolója

Trizner Laura beszámolója

Trizner Laura az Arany János Gimnázium 11.a osztályos tanulója. Mozgalmas és...