Négy évesen ugyanis már tud járni az ember, ám motorozni csak a legritkább esetben. Ö viszont már rótta a köröket egy, az édesapja készítette kismotorral. Később minden korosztályos versenyen elindult - s általában nyert is -, korai szerepléséről még egy tévéfelvétel is fennmaradt, amint a kis Talma komoly ábrázattal nyilatkozik terveiről. Akkor persze még kevesen gondolták, hogy a szimpatikus kissrác álmai valóra is válnak.
15 évvel ezelőtt hosszú évek után először ülhetett nyeregbe magyar versenyző a gyorsasági motoros világbajnokságon, és hősünk már az első szezonban többször állhatott fel a dobogóra. S ahogy jöttek sikerei, később egyre-másra a futamgyőzelmek, úgy került egyre jobb csapathoz, 2005-ben már a 125 köbcentis géposztály legmenőbbjei között tartották számon.
Hogyne tartották volna, amikor sokáig versenyben volt még a világbajnoki címért is. Ezért is történt, hogy egy futamban a cél előtti utolsó métereken megelőzte a vébécímre azért még esélyesebb finn csapattársát, amiért aztán motoros klubjának vezetői szinte kiátkozták. Végül nagy izgalmak közepette az összetett rangsor harmadik helyén végzett. De az említett affér után távoznia kellett a csapattól, s már attól féltünk elkallódik, amikor 2007-ben az Aprilia szerződtette le. Meg is hálálta a bizalmat, a szezon végén elhódította a kategória világbajnoki címét.
(Fotók:Internet)