Pécsett bemutatták a helyben fejlesztett és gyártott repülőgép legújabb típusát. A modellnek az oktatásban és a magyar pilótaképzésben is szerepet szánnak – hangzott el az M1 Híradójában.
„A 213 típusú repülőgépnél a szárnyakon is elhelyeztünk egy-egy üzemanyagtartályt, így megnöveltük a repülőgép maximális üzemanyag-kapacitását, amivel nőtt a repülőgép hatótávolsága is, mintegy 150–200 kilométerrel” – mutatott rá a Fusion 213 felelős tervezője, Illés Zoltán az új típus változtatásaira a korábbi modellhez képest.
A cégnél arra számítanak, hogy ez lehet az első, teljes egészében magyar fejlesztésű repülőgép, ami az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség típusalkalmassági bizonyítványát is megszerezi.
Ugyanazt a Rotax 912 motort használjuk, mint az UltraLight változatnál, annyi különbséggel, hogy ez egy tanúsított motor, de gyakorlatilag a szerkezete ugyanaz. A repülőgép sárkánya is változott a 212-höz képest – magyarázta Illés Zoltán, felelős tervező.
A Magnus Aircraft szerepet szánna a gépnek a magyarországi pilótaképzésben is – ilyen egyébként a Pécsi Tudományegyetemen is zajlik.
„A magyar fejlesztés, a magyar szürkeállománnyal, egy magyar üzemben, nyolcezer négyzetméteren készült termék, ami alternatívája tud lenni a piacon hosszú-hosszú évek óta jelen lévő más gyártók termékeinek a pilótaképzésben vagy a kadét alapképzésben is” – részletezte Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.
Az új modellre rengeteg teszt vár még, de ha megfelel a repüléspróbákon, akkor elkezdődhet a típus tömeges gyártása, és akár évi 100 darabos termelést is el tudnak képzelni a gyárnál.
hirado.hu