Sokan felfigyelhettek arra, hogy az egyik volt kertvárosi laktanya területén már megvalósult Technológiai és Transzferközpont mellett földmunkákat végeznek. Pontosabban ott, ahová „tankolni” jár ez a 41 darab, környezetbarát, gázos autóbusz, ugyanis az ezeket kiszolgáló CNG kutakat eleve ide tervezték. Most teljessé válik a flotta kiszolgálása, hiszen nemsokára a még szintén a városi menetrendben futó Solarisok is átköltözhetnek.
Kiegészített program
A projekthez rendelt eredeti támogatási összeget (melyek a buszok beszerzését tartalmazták) megemelték, 100 százalékos mértékben támogatva ezzel az új autóbusz-telephely kialakítását és annak járulékos költségeit, köztük a CNG kút kialakítását is. Így a projekt műszaki-szakmai tartalma pedig telephelyépítéssel, CNG kút létesítésével, forgalomirányító és utastájékoztató rendszerrel egészült ki.
Komplex, modern telephely
A napokban a magyarepitok.hu oldalon is megjelent a lapunkhoz is eljuttatott tájékoztatás a részletekről. Eszerint a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. generálkivitelezőként kezdhette meg áprilisban az új autóbusz-telephely megvalósítását az önkormányzat megbízásából. Így a Nyíregyháza tömegközlekedését biztosító buszok számára egy, a mai kor igényeit maradéktalanul kielégítő és a távlati fejlesztéseket is ütemezetten kiszolgálni képes telephely épül meg. A létesítmény a Tiszavasvári úton található korábbi, úgynevezett „barnamezős” beruházás részeként kialakított fejlesztési területen valósul meg.
Több projektelemből áll
Héver Gábor projektvezető tájékoztatása szerint az alábbi fő projektelemek valósulnak meg: iroda- és portaépület (755 négyzetméteren), javítócsarnok (vasbeton vázas csarnokszerkezettel), manipulációs térburkolatok és autóbusz-parkoló terület, hulladéktároló és hidegraktár (szintén nagy belmagassággal, korszerű beépített polcstruktúrával és raktározási technológiával), személygépkocsi-parkoló és kerékpártároló, üzemanyag-töltőállomás, valamint kapcsolódó kiszolgáló műtárgyak és eszközök.
Bontanak és alapoznak
Jelenleg bontási és alapozási munkákat végeznek a kivitelezők, majd szerkezetépítési, közműépítési és útépítési munkákkal folytatódnak a feladatok. A 2023 márciusában záródó program kapcsán a projektvezető megemlítette, az idő komoly nehézségi tényezőt jelent az építőanyagárak drasztikus emelkedése és az ebből kifolyó anyagbeszerzések miatt.
Tarczy Gyula