Az intézkedéssel lakosság is rövidebb idő alatt tudja elintézni gépjárművel kapcsolatos ügyeit a város két kormányablakában, és a vállalkozások is jól járnak.
Az átalakítás célja, hogy a gépjármű-kereskedéssel, átírással, fuvarozással és közúti áruszállítással foglalkozó vállalkozások számára gyorsabb ügyintézést biztosítson és a vármegyeszékhely másik két Kormányablakában (Kossuth tér, Állomás tér) jelentősen csökkentse a napi ügyfélforgalmat, így a lakossági ügyintézést is gyorsítsa.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal folyamatosan fejleszti az ügyintézés színvonalát. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a nyíregyházi kormányablakokban a gépjármű- kereskedők és átírással foglalkozó vállalkozások által kezdeményezett ügyintézések száma az összes ügyforgalom mintegy 2/3-át tette ki. Ez indokolta, hogy a gépjármű-kereskedők, átírók ügyintézése a lakossági ügyfelektől elkülönülten történjen, ezáltal mindkét ügyfélkör számára gyorsabb, egyszerűbb, kiszámíthatóbb lesz az ügyintézés. A Gépjármű Ügyintézési Ponton klasszikus ügyfélfogadás nem zajlik, a kérelmek átvétele és az elkészült anyagok átadása ütemezetten, előzetes egyeztetés szerint zajlik. A Gépjármű Ügyintézési Pont május 2-től várja ügyfeleit Nyíregyházán a Hősök tere 3 szám alatt.