A vállalkozói kedv ösztönzése, a digitális átállás támogatása, vállalkozás a társadalmi esélyegyenlőségért, vagy a vállalkozói ismeretek növelése. A megjelölt hat kategóriából ez utóbbiban pályázott és nyert Nyíregyháza, az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj Nemzeti fordulójában. A piacokon vagy szállodákban megjelenő termékek, a kecsketejes szappantól a termelői mézig, a szörpöktől, sajtoktól a csattogós-pillangós gyermekjátékokig – egészen 207 termelőig, szolgáltatóig – minden része a Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum projektnek. Előzetes stratégiára, akció- és marketingtervre épül a teljes folyamat.
„Ez egy innovatív kezdeményezés. Országosan – szerintem – egyre többen kapcsolódnak ehhez, és nemcsak a városvezetésnek, hanem a lakosságnak is fontos volt, hogy elinduljon a városban. Nagyon szeretnénk minél több szolgáltatót, éttermet összekapcsolni a kézművesekkel és a helyi termelőkkel, hiszen nem mindegy, mit fogyasztunk, mi kerül a vendég tányérjára, illetve a turizmus és a helyi termékek is, valamint a gasztronómia elengedhetetlen kapocs, ezek egymást fejlesztik” – így szólt a díj kapcsán a nyíregyházi Polgármesteri Hivatal helyi termék- és szolgáltatásfejlesztési koordinátora, Ligetfalvi-Komiszár Eszter.
Folyamatosan gyarapodik az adatbázis. Olyan vállalkozókkal, akik megélnek ebből, mások kiegészítő tevékenységként élnek a lehetőséggel. Bértámogatást kapnak az Agrárkamarától, illetve a paktum is közreműködik a 90 napos támogatási forma megszerzésével. A hagyományos kézműves termékek, ételek dicsérete ez a projekt, a félkész, műanyag világ helyett.
„Egy adatbázis készült, amely önálló weblapként is elérhető, a helyitermek.nyiregyhazipaktum.hu oldalon. A csatlakozás mindenki számára, aki Nyíregyháza és 25 kilométeres vonzáskörzetében van, térítésmentesen vehető igénybe. A honlapunkon van egy online űrlap, amelynek a kitöltésével a regisztráció azonnal meg is jelenik nálunk. Ide egy bemutatkozó anyagot és pár fotót várnánk. Aki az online adatbázisban regisztrált, neki sok megjelenési lehetőséget tudunk biztosítani. Szakmai képzéseken, konferenciákon, szakkiállításokon, vásáron való részvételt. Most már nemzetközi szinten is keresnek bennünket, testvérvárosi kapcsolatok révén, különféle vásárokon is megjelenünk” – folytatta a koordinátor.
Jászai Menyhért hétfőn a Gazdasági Minisztériumban Nagy Márton minisztertől vette át a Nyíregyházának megítélt Európai Vállalkozásfejlesztési Díjat. Ezzel ismét reflektorfénybe került a város, melynek megfizethetetlen a nyilvánossága, a marketing értéke, és elsősorban azoknak a termelőknek, szolgáltatóknak, akik megjelennek a piacon.
„A többi kategóriában a nyertesek a megyei kereskedelmi és iparkamara, a budapesti iparkamara, vagy éppen a KAVOSZ Zrt., aki pénzügyi szolgáltatásokat végez, tehát az volt számomra a különleges, hogy ebben a társaságban professzionálisan vállalkozásfejlesztési programokkal foglalkozó szervezetek között, velük versenyezve pályáztunk és nyertünk, vállalkozási ismeretek bővítése kategóriában. Erre nagyon büszke vagyok, mert nem az történt – mint több esetben –, hogy az önkormányzatoknak alapítunk egy külön kategóriát, és őket is díjazzuk. Itt vállalkozásfejlesztési intézmények versenyeztek, és van, aki nyert, a többiek pedig nem” – nyilatkozta Jászai Menyhért alpolgármester.
Keresd a nyíregyházit, szeresd és vedd a nyíregyházit! – sorolta a szlogen tagmondatait az alpolgármester. Érdemes mind a kínálat, mind a kereslet oldaláról megismerni a projektet. Erősíteni kell a helyi gazdaságot, élénkíteni, életképessé tenni a vállalkozásokat. Mindennek piacot teremteni. Ezáltal erősödik Nyíregyháza gazdasága, de a legfontosabb a társadalmi kohézió.
Szerző:Matyasovszki Edit