Dánia és Lengyelország után Olaszországban töltött el egy felejthetetlen hetet 15 diák és 3 pedagógus, akik a Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Erasmus pályázatának köszönhetően fedezik fel Európát és bővítik angol nyelvtudásukat. A program keretein belül nem csupán a nyíregyháziak utaznak külföldre, február első hetében (február 5-8) a pármai iskola 18 tanulója és 3 pedagógusa viszonozza a látogatást a szabolcsi vármegyeszékhelyen. Az olasz gyerekek már ismerősként köszöntötték a magyar tanulókat, akik most megismerkedhetnek a város nevezetességeivel, a magyar kultúrával úgy, hogy közben gyakorolják a közös nyelvet, az angolt.
Ezek az iskolai partnerségek kiváló lehetőséget biztosítanak a Bemes gyerekeknek arra, hogy: fejlesszék idegen nyelvtudásukat, idegen nyelvi környezetben használják az angol nyelvet, mellette pedig egy új nyelvvel is megismerkedhetnek. A külföldi utazások során a tanulók megismerkedhetnek a másik ország szokásaival, az ottani köznevelési intézmények napi működésével, megtapasztalják, hogyan tanítanak és foglalkoznak ott a gyerekekkel. Olyan ötleteket, jó gyakorlatokat és módszereket osztanak meg egymással, melyeket később akár otthon is használhatnak. Projektszerű tevékenységek megvalósítása közben gyakorolhatják az angol nyelvet.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola nagy hangsúlyt fektet arra, hogy olyan nemzetközi kapcsolatokra tegyen szert, melyekből hosszú távon profitálhat. Az intézmény fő célja a pályázat megvalósítása során, hogy hogy a tanulók kulcskompetenciáit fejlesszék, s játékos formában hozzásegítsék őket ahhoz, hogy elsajátítsák az élet minden területén szükséges képességeket, mint például a szociális érzékenység, az idegen nyelvek használata, idegen kultúrák ismerete és megértése, bátorság és vállalkozókészség. Ezen kívül a jó gyakorlatok megosztásának, fejlesztésének, átvételének vagy alkalmazásának támogatása intézményi, helyi, regionális, nemzeti, európai szinten jelenik meg a pályázatban.
A Bem pedagógusai azt tapasztalták, hogy az a tanuló, aki részt vesz a pályázatban, nagy eséllyel szerzi meg nyolcadik év végére a középfokú nyelvvizsgát és állja meg helyét a középiskolában.