Fontos részét képezik a tanulásnak
– mondta az egyik diák édesanyja, Szopkóné Szakál Gabriella.
Manapság a legtöbb tanóra részét képezik a digitális eszközök, a diákok a notebookok mellett okostáblákat és számítógépeket is használnak például informatika-, vagy épp matematikaórán. Gyula Szabolcs, a tagintézmény igazgatója elmondta: a kompetenciamérések során is már alkalmaznak hasonló készülékeket.
– A digitáliskompetencia-mérés majdnem minden felsős tantárgyból kötelező, így szinte minden órán használják a számítógépeket a gyerekek. Illetve nálunk kivételes lehetőség van, hiszen nyelvvizsgára készülnek a diákok, és online nyelvvizsga teszteket töltenek ki a notebookok segítségével
– mondta az igazgató.
Már régóta alkalmazzák a digitális eszközöket
Az Arany János Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium Szőlőskerti Angol Kéttannyelvű Tagintézménye 26 új notebookkal járul hozzá a gyerekek munkájához. Tamás Csaba igazgató hangsúlyozta: számukra fontos, hogy diákjaik ne csak a digitális világ árnyoldalaival találkozhassanak, hanem a digitális kultúra oktatási keretei között is megismerjék akár az internet világát. Hozzátette: az intézmény már több mint egy évtizede elkezdte a fokozatos átállást a digitális oktatásra különböző eszközökkel.
– Első digitális tábláinkat 12–13 éve szerelték fel a tantermekben. Ezek már idősödnek ugyan, de az új generációs tábláink is már ott vannak bizonyos tantermekben. Azt gondolom, a gyerekek nagyon szeretik az órákon az interaktív eszközök használatát, és kollégáim is szívesen élnek ezzel a lehetőséggel a tanítási órák során
– mondta a szőlőskerti tagintézmény igazgatója.
Könnyebbé tehetik a tanulást
A Nyíregyházi Tankerületi Központ mindennapjaiban kiemelkedő feladat, hogy támogassák az intézmények munkáját, ezáltal a gyerekek taníttatását, fejlesztését is. Pécsi Beáta Ágnes, a tankerületi központ igazgatója elmondta: számukra is nagy jelentőséggel bírnak ezek az új digitális eszközök, melyek segítik a diákok iskolai életét.
– Könnyebben férhetnek hozzá az eszközökön keresztül az elérhető tananyagokhoz, szoftverekhez, s fejleszthetik azokat a tudáselemeket, melyekre később a továbbtanulás során vagy még később a munkaerőpiac esetén szükségük lesz – fejtette ki gondolatait Pécsi Beáta Ágnes, s hozzátette: összesen 57 iskolát érintenek az átadások, melyek decemberig tovább folytatódnak.
Dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő úgy látja, minden iskolának hármas szerepköre van, melyeket mind elősegíti az oktatási környezet fejlesztése. Ilyen az esélyteremtés, a tehetséggondozás, valamint ahhoz is hozzájárulnak, hogy új helyzeteket ismerjenek meg a gyermekek, ehhez pedig a többfunkciós notebookok nagyban hozzájárulnak.
– Ezeket a notebookokat lehet Ipadként használni, érintőképernyősek, nagyon jó programok futtathatók rajtuk. Valamint interaktív anyagok tölthetők le, s persze lehet kicsit rajtuk játszani is, hiszen azzal is fejlődhet a gyerekek logikus gondolkodása
– részletezte a képviselő.
A projektnek köszönhetően a korábbi osztási körökben a tanárok is hozzájuthattak ezekhez a készülékekhez, hogy ők is megtanulhassák, megismerhessék és elsajátíthassák a digitális eszközök használatát. A képviselő szerint ez azért is fontos, mert az iskolák versenyképességét is javíthatja az, ha egy adott intézményben mindenki magasabb szintre jut digitális tudás terén.
Szerző: Csatári Jázmin