Felvidéken jártak a bemesek!

A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 7. a. osztálya sikeresen pályázott ebben a tanévben a „Határtalanul” Tanulmányi programra, amelynek elsődleges célja, hogy a Kárpát-medencei diákok magyarlakta területeire kiránduljanak a magyarországi iskolákba járó diákok.

7.a. osztályos tanulóink2018. május 23-tól 26-ig  4 feledhetetlen napot töltöttek a Felvidéken, így megismerhették a Szepesség „gyöngyszemeit”.

Első nap Rozsnyón a történelmi városközpontot és az őrtornyot tekintettük meg, majd Betléren az Andrássy család vadászkastélyában tettünk látogatást. Ezt követően a Dobsinai jégbarlangban teljesítettünk egy túrát. Megismerkedtünk Szepesszombatfő látnivalói közé tartozó, későromán stílusú Szent György templommal és felkerestük a reneszánsz haranglábat is. SzállásunkÓtátrafüreden volt. Második nap túráztunk a Bélai cseppkőbarlangban. Innen Késmárkra utaztunk, aholmegtekintettük a Thököly várat. Lőcsén a történelmi városközpontot és a Szent Jakab templomot néztük meg, majd sétát tettünk Ótátrafüreden. Az utazás harmadik napján PieninyMajere-tőlLesnica-ig tutajoztunk a Dunajec folyón, Ótátrafüredengyalogtúrát tettünk atarpataki vízeséshez. Negyedik nap a szepesi várat  néztük meg, majd Eperjesen arómai katolikus Szent Miklós plébániatemplomot. Kassán  aFelvidék legszebb gótikus katedrálisában jártunk, ahol Rákóczi fejedelem végső nyughelye található. Az utazáson 24 diák 2 kísérő tanár (Kissné Jenei Éva, Szűcs Attiláné)  egy sofőr vett részt.

#kapcsolódó

Lengyel élmények

Rádai Zoltán az Arany János Gimnázium tanulója mesél

Ezt írták a lapok 90 éve - Emelt töri Érettségi

Ezt írták a lapok 90 éve - Emelt töri...